maandag 4 februari 2008

Door het Westland

Zaterdag 2 februari 2008.
Het blijft verbazingwekkend dat tussen al het wisselvallige weer door de weekenden steeds droog zijn. En dat al sinds de datum dat ik mijn trainingslogboek ben begonnen, dus vanaf 1 okt.2007! Alleen op zondag 25 november 2007 was het slecht, met veel wind en regen, uitgerekend het weekend dat ik op zondag in plaats van zaterdag een duurtraining op de weg had gepland. Maar voor de rest heb ik steeds, soms tussen de buien door, een droge duurtraining van 3 of 4 uur kunnen maken. De weergoden hebben waarschijnlijk ook een 5-daagse werkweek en in het weekend rust. Mijn zegen hebben ze. Deze dag blies de wind toch wel vrij stevig (windkracht 5) uit het zuidwesten en omdat ik voor elke windrichting wel een rondje heb staan ging het richting het Westland. Eerst voornamelijk wind tegen en op de terugweg wind mee. Dit werd m’n eerste training met de hartslagmeter en de opdracht was 4 uur duurtraining D1 dus met een hartslag tussen de 125 en 146. Met zoveel wind bleek het echter moeilijk om de hartslag constant te houden. Met de wind pal op de kop kwam ‘ie toch regelmatig boven de 146 en met de wind in de rug zakte ‘ie af en toe zover terug dat ik ‘m amper boven de 120 kreeg. Maar op de meeste stukken zat ‘ie toch wel op de 130-135 dus de opdracht is redelijk geslaagd. Nu de geregistreerde gegevens nog in de PC zien te krijgen want de gebruiksaanwijzing bij het zeer complete apparaat (HAC 4 Plus) is zeer summier, dat wordt nog even studeren. De route zelf was kwa omgeving weer prachtig, zelfs in de kale winter is het landschap zeker het bekijken waard en het natuurschoon doet je de vervelende windcapriolen snel vergeten. Bijgaand een overzichtsfoto van de gereden route welke ik heb uitgezet (zoals al mijn routes) in
Google Earth. Na 105km en precies 4 uur fietsen was ik weer thuis en nam ik mij voor om de volgende rit een fototoestel mee te nemen, want beelden zeggen vaak meer dan woorden. Eigenlijk moest de fiets nodig schoongemaakt worden, maar de zin ontbrak en ik had dus een tweede voornemen voor de volgende dag.



Geen opmerkingen: