maandag 25 februari 2008

Een dagje op en neer

Zondag 24 februari 2008.
“Verandering van spijs doet eten” is een bekend spreekwoord dus vandaag de auto gepakt naar Houten. Daarvandaan gestart voor een route over de Utrechtse Heuvelrug. Ook deze ochtend was, ondanks de voorspellingen, de lente nog ver weg. Geen mist deze keer, maar wel bewolkt en beïnvloed door de vooruitzichten liet ik mijn windjack in de tas zitten. Na een half uurtje fietsen had ik daar toch wel een beetje spijt van want er stond toch weer meer wind dan gedacht. Dat gebeurt me dus geen 2e keer, het KNMI kan de boom in! Gelukkig ging het fietsen weer super dus ik had eigenlijk geen reden tot klagen. De route ging eerst richting Odijk waar ik o
ver het bruggetje rechtsaf sloeg richting Langbroek, daarna richting Doorn voor het eerste klimmetje de Maarsbergseweg op. Op de “grote” versnelling (48x19) ging het gemakkelijk omhoog en na een korte afdaling sloeg ik rechtsaf om nu in Noord-Zuid richting omhoog te gaan via de Wykerweg. Ook hier volgde weer een korte afdaling en vervolgde ik mijn weg richting Leersum. Ook hier ging het eerst weer in Zuid-Noord richting omhoog (Scherpenzeelseweg) en daarna in tegenovergestelde richting via de Amerongense Berg. Vervolgens na de afdaling naar Amerongen sloeg ik linksaf en ging ik op zoek naar de Veenweg waar ik weer linksaf moest slaan en, je raadt het al, weer omhoog. Vervolgens ging het richting Rhenen waar de Grebbeberg er ook aan moest geloven. Voor de Grebbeberg even een stukje de Grebbedijk opgefietst waar ik bijgaande foto maakte en na omgekeerd te zijn terug naar de Grebbeberg schoot ik even bijgaand korte stukje video. Na de Grebbeberg ging het vervolgens via de Stokweg en Defensieweg naar Elst, daarna de Amerongense Berg nog een keer van de andere kant omhoog en via dezelfde route tegen de klok in kwam ik weer in Leersum terecht. Het klimmen was voorbij en het ging vervolgens via Wijk bij Duurstede, Cothen en Werkhoven terug naar Houten waar de klok stilstond na 3 uur en 43 min. en 108 km. Het zat er weer op en ook deze dag ging het weer super en ik kijk echt uit naar een slechte dag want ik begin langzaam te vergeten hoe dat voelt.

Geen opmerkingen: