woensdag 27 februari 2008

Geen inspiratie alleen transpiratie

Na een dag werken bij thuiskomst gelijk op de fiets, de ATB, gesprongen voor een heuveltraining. Met een omweg van 15km naar de skiheuvel langs de Rotte gefietst waar ik m'n krachttraining mooi kon uitvoeren. Eerst een serie 5 x zittend met groot verzet omhoog en daarna een serie 5 x staand en ik arriveerde net op tijd om de zon in een schitterend oranje en rood te zien ondergaan achter de skyline van Rotterdam. Na deze 2 series voelde ik de bovenbenen aardig en een teken dat het kracht had gekost, gek als je weet dat het juist kracht oplevert. Ik fietste nu in het donker via het Kralingse Bos weer naar huis, 1 uur en 50 min. had de hele exercitie geduurd en 46km kon ik weer optellen bij mijn totaal. Geen superspannende training en dus ook geen superinteressant verhaal om te vertellen. Geen foto's , geen video, geen inspiratie, en de "o" van mijn toetsenbord weigert ook steeds dus ik zit constant te corrigeren. Nee, deze avond gaat niet de geschiedenis in als de meest memorabele maar ach, er komen er nog zoveel. Ik kijk trouwens wel uit naar het moment dat de zomertijd weer ingaat, want het rijden in het donker ben ik een beetje zat. Over 4 weekjes is het gelukkig weer zover, dan gaan we weer een uur vooruit en worden de avonden in een klap een stuk langer. Altijd weer lachen om de klagers die dan weer "zo'n last hebben van dat uur verschil", wat een onzin, mietjes zijn het!
Morgen zal ik hier een lijstje publiceren met mijn favoriete fietsboeken, waarvan ik er in de afgelopen jaren aardig wat heb verzameld. Als je benieuwd bent dan zou ik zeggen: later!!

Geen opmerkingen: