maandag 25 februari 2008

Fietsgorilla in the mist

Zaterdag 23 februari 2008.
Volgens het KNMI zou het een lenteweekend worden. Toen ik de gordijnen zaterdagochtend opensloeg was de lente echter in geen velden of wegen te bekennen. Een dikke mist verpestte direct mijn uitzicht en ochtendhumeur. De korte broek en zonnebrand werden weer opgeborgen (bij wijze van spreken dan) en ik besloot te wachten totdat de mist een beetje was opgetrokken. Om half 11 kon ik niet langer wachten en besloot toch maar op pad te gaan voor een rondje Brielse Maas. De mist werd gelukkig al gauw een stuk minder mede door de stevige wind die er stond. Gelukkig had ik een van mijn favoriete trainingsrondjes uitgekozen en zat ik ondanks de valse start toch weer met plezier op de fiets. Deze keer ging het tegen de klok in dus eerst via Barendrecht, de Oude Maas, Rhoonse Grienden, Hoogvliet, de brug over bij Spijkenisse en langs het Hartelkanaal, waar ik af en toe moest slalommen tussen de schapen door. Via de brug bij het Brielse Meer ging het naar de andere kant van het water en nu met de wind schuin in de rug richting Zwartewaal en Heenvliet, langs de Bernisse (zie korte video en schrik niet van het hoofd wat ineens in beeld verschijnt!) richting de pont over het Spui naar Nieuw-Beijerland. Vervolgens ging het met een aardig tempo over het Zalmpad, achter Oud-Beijerland langs, richting de Heinenoordtunnel. Na de Heinenoordtunnel weer via Barendrecht en de van Brienenoordbrug tot aan Capelle a/d IJssel. En je voelt ‘m natuurlijk al aankomen. Toen ik weer thuis was ging de zon schijnen! De routes die ik rij kun je in het vervolg (dit is de 1e) terugvinden op Bikely.com een website waar allerlei fietsroutes op worden “gedumpt” door fietsliefhebbers over de hele (bewoonde) wereld. Een erg nuttige en informatieve site waar ik zelf al wat leuke ideeën vanaf heb gehaald (je kunt de routes downloaden en importeren in Google Earth). Na de rit de gegevens uit m’n fietscomputer gelezen (106 km en 3 uur en 38 min fietstijd) waaruit bleek dat de gemiddelde snelheid toch al aardig omhoog gaat. Ik heb ook gemerkt dat ik steeds harder moet fietsen om m’n hartslag in de betreffende zone te houden, een teken dat m’n conditie nog steeds stijgende is. En dat terwijl ik nog niet echt veel intensieve trainingen heb gedaan, maar vooral duurtrainingen. Volgende maand zal dat gaan veranderen en ik ben dan ook benieuwd of de vooruitgang dan net zo doorzet als op dit moment. Vergeet niet om al deze spannende ontwikkelingen richting de Marmotte te lezen!
P.S.
Mocht je de behoefte hebben om op een van de berichtjes te reageren, laat die kans dan niet aan je voorbij gaan en reageer. Graag zelfs!

Geen opmerkingen: