vrijdag 20 augustus 2010

Vakantiegedachten

Vandaag weer onder de luifel van de camper. Wel even gezwommen maar niet teveel in de zon gezeten om de spieren niet de indruk te geven dat ze op vakantie zijn. M'n hoofd weet dat wel maar ik moet mijn lichaam en dan specifiek mijn benen minimaal t/m zondag voor de domme houden. De cyclo "Laurent Jalabert" is namelijk geen vakantieritje waar ik alle bezienswaardigheden en mooie natuur in me op ga nemen of in het ergste geval onderweg gepicknickt wordt. Uiteraard ga ik zeker veel plezier beleven aan het hele evenement maar er moet wel gepresteerd worden! Van de afgelopen dagen heb ik genoten en waren in meerdere opzichten helemaal geslaagd maar straks is het even verstand op (bijna) nul en blik op oneindig!
Vandaag veel gelezen. M'n boek van Dean Koontz "De gave" uitgelezen (standaard thriller maar met een mooi einde) maar de ochtend begonnen met de indrukwekkende weblog van Niek van de Adel die alleen door het lezen ervan al heel veel inspiratie oplevert. Het intrigeerde en raakte me zo dat ik geloof ik pas om een uur of 11 eens dacht aan wassen, ontbijten en koffiezetten!
Het zet je ook aan het denken, tot introspectie en zelfreflectie. Misschien wat zware termen voor deze weblog maar het heeft me wel beziggehouden vandaag. Bij een temperatuurtje van boven de 30 graden heb ik de laatste maanden nog eens aan me voorbij laten gaan en nagedacht wat de toekomst gaat brengen en hoe ik die zelf kan maken. Eén vakantiedag is uiteraard niet genoeg en misschien ook niet helemaal geschikt om daar al helemaal uit te komen maar het is een begin.
Betekent natuurlijk niet dat ik de hele middag als een zwaarmoedige vleesgeworden denker van Rodin in mijn vakantiestoel heb gezeten. Daar is het zoete leven in Frankrijk veels te mooi voor! Nog even een rondje rond het meer gewandeld en aan veel leuke dingen gedacht die er aan komen. Het LEF-etentje, het mountainbikeweekend in Limburg, concert van Simply Red, Alpe d'HuZes 2011. Genoeg om met veel plezier naar uit te kijken dus.
Nu wordt het nog even tijd om een duik te nemen want ik zie dat de gemiddelde leeftijd bij het zwembad sterk is gestegen. Niet omdat er een hele oude-van-dagen club in het water dobbert (een grijze golf die tegen de badrand klotst) maar vooral omdat het percentage luierdragend dwergvolk sterk is afgenomen. En hiermee bedoel ik dan dat hele jonge grut terwijl ik me tegelijkertijd realiseer dat er ook wellicht een aantal grijsaards in deze categorie vallen!
Daarna ga ik me nog even culinair uitleven in mijn 5-sterren restaurant (eerder de kwalificatie van de camper dan van mijn kookkunsten) en ga ik eten voordat het muggenleger vanaf het meer de aanval op de onschuldige campinggasten inzet. De hele afgelopen week geen last van gehad maar sinds gisteravond zijn ze in aardige getallen aanwezig. Het heeft me tot nu toe slechts 1 eenzame muggenbult opgeleverd en ik mag en kan nog niet in de schaduw staan van het aantal wat Amber inmiddels heeft verzameld, maar het is wel een waarschuwing om mij te wapenen tegen verdere uitbreiding van mijn collectie.
Verder vanavond gewoon lekker doorgaan met relaxen en wat intelligent of slap ouwehoeren via de daarvoor bestemde digitale middelen. Dat is vakantie anno 2010 and I love it!!! Wooeehhhoooeee!!

Geen opmerkingen: