zondag 17 februari 2008

Heuveltraining

Zondag 17 februari 2008.
Na de aardrijkskundeles van gisteren staat er voor vandaag een korte rit op het menu. Ik neem het ervan deze ochtend, met ontbijt op bed (door mijzelf klaargemaakt maar daarom niet minder lekker) en een warm dekbed over mij heen kijk ik naar de film “The Brothers Solomon”. Een weinig verheffende komedie dus iedereen die nu in de auto wil springen om naar de videotheek te racen adviseer ik het volgende: niet doen, bespaar jezelf de moeite! Om 11.00 uur vind ik het genoeg en maak ik mij klaar voor een rit van 2 uurtjes waarin ik wat krachttraining wil doen. Om 11.30 uur zit ik op de fiets en het verschil met gisteren is dat het nu buiten wel gelijk heerlijk weer is met veel minder wind en een aangenaam temperatuurtje van, jawel, 4 graden! Het voelt echter aan als 15 en soepel gaat het dan ook richting Gouda en Waddinxveen waar ik linksaf sla richting de Rotte. Daar wil ik wat krachttraining doen op de heuvel bij de klimmuur. Op de heuvel die aan 2 kanten aardig stijgt (de ene kant is wat steiler dan de andere) doe ik een serie van 4 keer zittend en 4 keer staand op de grootste versnelling omhoog. Eigenlijk is deze heuvel iets te kort maar het bevalt me beter dan het klimmen op de van Brienenoordbrug waar het langsrazende verkeer je openstaande longen volgooit met hun stinkende uitlaatgassen. Ik besluit om volgende keer de skiheuvel eens te proberen met m’n mountainbike, dat gaat een stuk langer en steiler omhoog. Na het krachtwerk fiets ik een deel van dezelfde weg terug langs de Rotte, waar het inmiddels flink druk is geworden met fietsers en wandelaars die net als ik van de zon genieten. Via Nieuwerkerk a/d IJssel ben ik na ongeveer een half uurtje weer terug op de plaats van vertrek. Een korte maar lekkere training en nu is het uitrusten want morgen staat er een uitgebreide sportkeuring te wachten inclusief maximaaltest. Ik kijk er nu al naar uit.

Geen opmerkingen: