donderdag 12 augustus 2010

Op reis

Om 3 uur de wekker af laten lopen en om kwart voor 4 in een camper op een stille Nederlandse snelweg rijden. Geen beschrijving van een normale doordeweekse dag maar wel als je 1200km in het vooruitzicht hebt over voornamelijk Franse tolwegen! Maar ik zit blij achter het stuur want het is vakantie!!
Het is natuurlijk een ongelijke strijd tegen een snelle C4 en Amber, die een half uur later is vertrokken en nog zo'n 25km meer heeft af te leggen, haalt me dan ook een stukje voor Parijs in. Zij is ook op weg naar Zuid-Frankrijk en we drinken gezellig even een een bakkie. Gezelligheid die trouwens niet wordt bepaald door het interieur of de lelijke koppen van buitenlandse vrachtwagenchauffeurs in de koffiehoek van een Frans Shell-station.
Effe kletsen en daarna weer op weg. Ieder z'n eigen kant op en in zijn eigen tempo. De "race" wordt uiteraard later op de dag op z'n sloffen (zonder spijkers) gewonnen door de C4.
Het stuk door Parijs gaat eindelijk een keertje vlot en daarna is het gewoon lekker doorkachelen want het is rustig op de A20 en een stuk eerder dan verwacht passeer ik Limoges en daarna Toulouse. Om kwart voor 6 arriveer ik in de "wereldstad" Albine (een klein ingeslapen Frans dorp waar absoluut verder niets te doen is) en op de mooie Camping l'Estap. De gastvrouw en gastheer zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam en even later sta ik dan ook op een mooie plek waar ik de komende 10 dagen zal blijven.
Ik maak even een rondje door het dorp en over de camping maar na wat eten en een bakkie koffie met uitzicht stap ik moe de camper in. Slapen zal vannacht wel lukken, nog snel een kort blogje schrijven en daarna gaan de luiken dicht! Morgen lekker fietsen!

1 opmerking:

Johan Barelds zei

Ha Ton! Ik wil je niet ongerust maken, maar volgens mij is je fiets gejat, Ik zie hem niet meer achter op je camper! ..:-)
Geniet van je vakantie.