dinsdag 31 maart 2009

Fietsdokter

Had uiteraard vanochtend al gepland om direct uit het werk te gaan fietsen en dat betekent dan altijd om een uur of 4 nog wat eten. Het was echter nogal hectisch op het werk dus dat extraatje schoot er een beetje bij in en lichtelijk gestresst reed ik dan ook naar huis.
Thuis sloeg de frustratie en de twijfel toe en had ik zin om een paar pizza's te bestellen en in 1x weg te werken en op de bank neer te ploffen. Gelukkig kwam ik net op tijd tot m'n positieven.
Snel een energiedrankje en wat ontbijtkoek weggewerkt en toch maar op de fiets gestapt, het was tenslotte veel te mooi weer om niet te gaan. Daar zou ik alleen maar spijt van gaan krijgen.
Om 18.00 uur reed ik weer naar buiten, (nog) niet in korte broek maar wel wat minder dik gekleed dan afgelopen weken. Donderdag ga ik het eens in het kort proberen, overdag wel te verstaan, want ik heb lekker een dag vrij genomen. Je moet genieten van de lente, toch?
Bij nog wat gebrek aan motivatie kwamen de benen moeilijk op gang maar na een half uurtje ging het wel weer en begon ik er weer een beetje zin in te krijgen.
De route ging richting Hazerswoude en dan met de wind mee via Benthuizen weer terug. Onderweg tegen de wind in wat korte sprintjes gedaan en daarna met de wind mee 5km tempo met 40 per uur! Kwam ik ondanks het slappe begin toch nog op een leuk gemiddelde uit na precies 65km fietsen in 2 uur en 9 minuten.
De werkstress was in ieder geval aardig verdwenen. De fiets is mijn dokter!

2 opmerkingen:

Gert zei

WAUW!!! 65km fietsen in 2 uur en 9 minuten... Gaat goed he?

Ton zei

Op zich gaat het lekker Gert, en dan was dit niet eens een optimale avond!