woensdag 18 maart 2009

Koeienoog

Weer terug uit Drenthe kwam de vrije maandag goed uit om de vervallen zondagtraining in te halen. Maar eerst was er een belangrijker klusje te klaren. Op de heenweg naar Drenthe zorgde een passerend busje ervoor dat er een kiezelsteen op mijn voorruit stuiterde met als gevolg een koeienoog! Een wat? Een koeienoog oftewel een variatie van een ster zoals je ook nog het klaverblad en de halve maan hebt. OK, het is verwarrend, dus dan maar de plaatjes in de genoemde volgorde.







Werk aan de winkel voor Carglass en dat terwijl er na de vorige zomer een gloednieuwe voorruit in was gegaan na hetzelfde euvel! Pech is een understatement als je na 25 jaar zonder dit soort geintjes nu 2 keer in een half jaar tijd de klos bent.
Maar goed, na een telefoontje stond de afspraak om 16.00 uur dus kon ik eerst nog lekker een stukkie gaan fietsen.
De zon scheen uitbundig en het werd weer eens tijd voor een van mijn favoriete rondjes, het rondje Puttershoek. Het blijft een mooie route die ik al ontelbare malen gereden heb en is dus zonder moeite terug te vinden in mijn blogarchief, een beschrijving van de route laat ik dus achterwege.
65 kilometer met een graadje of 12 in een lekker ontspannen D1-tempo, genieten van de lente en de omgeving. Niet verkeerd voor een maandagmiddag die normaal gevuld is met cijfers, balansen, verlies- en winstrekeningen en een rood oor van de telefoontjes (waarom belt iedereen altijd op maandag?).
Na een heerlijke training en een bezoekje aan de oogarts was alles weer bij het oude en moest de verkorte werkweek dan toch maar beginnen.

1 opmerking:

Gert zei

Heerlijk dat er goede fietsweer er weer aan zit te komen he?