donderdag 12 maart 2009

Sneeuwkettingen

Het is al weer 2 weken geleden dat ik een mailtje ontving met betrekking tot de "Granfondo Fausto Coppi" die op 21 juni 2009 zou plaatsvinden. Door de hevige sneeuwval ligt er 12 meter (!) sneeuw op de Colle della Fauniera, 1 van de bergen in de route, waardoor de organisatie nu reeds heeft besloten de cyclo te verzetten naar 30 augustus 2009!
Daar is Ton niet blij mee.
Hoewel ik niet aan de deskundigheid twijfel van de mensen ter plekke, vind ik het toch aan de vroege kant (4 maanden van tevoren) om het nu al te verplaatsen en ik had deze cyclo juist uitgekozen omdat 'ie zo mooi te combineren was met de Marmotte.
Maar goed, de cyclo-agenda is rijk gevuld dus : arriverderci Fausto et bienvenue Morzine!
Op 21 juni wordt de cyclo "La Morzine Vallee d'Aulps" georganiseerd, o.a. over de Col de Joux Verte en La Plagne (even bellen met Michael voor info). Zie bijgaand filmpje over de editie van vorig jaar. Lijkt me een mooie, gemoedelijke, niet zo massale cyclo in ook een prachtig gebied. Geen slecht alternatief dacht ik zo en daar heb ik geen sneeuwkettingen nodig!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Ton,

Morzine is inderdaad een leuke cyclo, niet zoveel deelnemers, vorig jaar 800 dacht ik. Je begint met de col de Joux Verte, een relatief gemakkelijke klim, en je eindigt met de Col de Joux Plane. In de tussenliggende kilometers nog wat venijnige heuvels. De Joux Plane is niet gemakkelijk, vorig jaar heb ik daar alleen maar lopende wielrenners voorbij gefietst. Als je de tijd hebt is het de moeite waard om deze col in de week daarvoor te verkennen.

Marieke zei

Hmm....als ze het nu nóg 2 weken verzetten neem ik je startbewijs wel over;-)

Ik denk dat je net zo veel, al dan niet meer, plezier beleeft aan de Morzine.