maandag 23 maart 2009

Zeldzaam

Zondag : Windkracht 5 maakt the day after net even anders dan die mooie zaterdag. Het schrappen is niet meer nodig, de zon schijnt gelukkig nog wel maar een windjack kan duidelijk geen kwaad.
De benen voelen goed aan na de inspanning van gisteren en na de lunch vertrek ik voor een rit zonder plan, zonder doel, gewoon wat spielerei en ik zal wel zien waar het toe zal leiden.
De eerste kilometers gaan schuin tegen de wind in en ik vind het eigenlijk wel meevallen. Windkracht 5? Wie heeft dat staan meten dan? Als een warm mes ga ik door de boter, niks vermoeidheid, de JZ Classic lijkt weken geleden.
Langs de Rotte windje mee, hartslag zakt als een baksteen dus ik sla linksaf naar Adventure Park Outdoor Valley vol tegen de wind in op het open stuk naar de "Monte Cervino" en de heuvel ernaast. Full power sprint ik er tegenop, een meter of 200, daarna de S-bocht weer naar beneden, het is kort maar krachtig.
Daarna weer lekker tempo richting Bergschenhoek en Berkel en Rodenrijs, rechtsaf langs de kassen naar Zoetermeer. De wind komt van alle kanten, schuin tegen, schuin mee, recht op de kop, m'n hartslag lijkt wel een jojo maar ik voel me super!
Bij het station van Zoetermeer rechtsaf langs de snelweg, hagelnieuw asfalt langs de Nutricia, wind vol in de rug, hartslag keldert weer maar de snelheid gaat ruim boven de 40. Omgekeerde wereld.
Richting Benthuizen zijn ze flink met de weg bezig dus even zoeken naar de juiste weg, daarna kan het gas er weer op als ik na Benthuizen afsla richting Boskoop.
Voor Boskoop ga ik rechtsaf en steek tussen de weilanden door (wat een vergezicht, Nederland is niet vol!) richting Moerkapelle. Geef vol gas tegen de harde wind in (toch een 5!), neus op het stuur, handen in de beugels, wow, ik heb Cancellara-benen!
Na Moerkapelle gaat het even wat rustiger richting de Rotte, de wind heeft de wandelaars weggeblazen, het is lekker rustig. Na een paar kilometer kom ik weer op hetzelfde punt en besluit om het heuveltje nog een keer te slechten. Vol gas gaat het weer naar boven. Kracht. De koek is nog steeds niet op!
Ik heb er nu 60 km op zitten en rij verder langs de Rotte, even wat omweggetjes maken om op de geplande 75 uit te komen. De laatste 10 gaan met de wind in de rug, perfecte cooling down met behoud van snelheid. Ideaal.
Uiteindelijk kom ik uit op 77km in net 2 en een half uur. Ik heb met de wind gespeeld en op gemak gewonnen. Zeldzaam goede benen vandaag en dat na de 150km van gisteren. Vorm is ongrijpbaar.

1 opmerking:

Gert zei

Vorm is inderdaad behoorlijk ongrijpbaar. Geniet er maar van hoe fijn het ging!