zondag 2 maart 2008

Storm!

Ze waren het allemaal met elkaar eens. Alle weersvoorspellers brachten dezelfde boodschap voor het weekend : westerstorm! Dat was vrijdagavond dus afwachten of er überhaupt dit weekend wel buiten gefietst kon worden. Zaterdagochtend bij het wakker worden uit een diepe slaap (het onweer, de bliksem en de hagelstenen van die nacht zijn totaal aan mij voorbijgegaan!) opende ik snel de gordijnen zag ik de buiten bomen zo wild heen en weer gaan dat fietsen onmogelijk leek. Het was dus wachten geblazen tot de wind wat minder zou worden. Op zich kwam dat een relaxed opstaan wel ten goede, op het gemak ontbijtje klaargemaakt, muziekje opgezet, bakkie koffie, een lekker rustig begin van het weekend.
Het nieuws, teletext en weeronline (check,check,dubbelcheck!) toverden onwetend een glimlach op mijn gezicht: het zou in de loop van de ochtend beter worden met zelfs wat zon. Mijn geduld werd nog even op de proef gesteld maar om 14.00 uur ging ik toch nog van start voor een rondje Westland die je hier kunt bekijken. Dat betekende eerst tegen een nog flinke wind in boksen, maar daarna, net als na het beklimmen van een berg, ligt er altijd een beloning voor je inspanningen te wachten. Windje 6 in de rug de route terug!
Zoals ik al eerder vertelde wordt ik sinds vorig weekend weer geplaagd door een vervelende tik in de trapas en omdat ik op de terugweg vlak langs mijn vaste fietsenmaker kwam, wipte ik vlak voor sluitingstijd nog even bij hem binnen voor een snelle analyse van het probleem. Helaas kon hij op het oog en oor geen direct duidelijke oorzaak vinden dus gelijk even een afspraak vastgelegd voor onderhoud van de fiets. Daarna was het nog 20 min. voor de wind naar huis en na krap 3 uur en 83km stond ik weer in de windstilte van de woonkamer. Een heftig, op sommige stukken ademafsnijdend tochtje maar tevreden dat het op deze stormachtige zaterdag toch was gelukt om wat zweet kwijt te raken. Voor de 2e dag van het weekend waren de voorspellingen ongeveer hetzelfde en maakte de uitvoering van een idee wat ik al een tijdje had ineens heel goed mogelijk..........

Geen opmerkingen: