woensdag 5 maart 2008

Bonje in de tent

Hoewel ik het internationale profwielrennen natuurlijk op de voet volg, wil ik er eigenlijk in mijn weblog niet zoveel op in gaan, want daar zijn andere websites veel duidelijker en uitvoeriger in. Toch wil ik wel even kwijt dat de UCI en de ASO met het uitvechten van hun moddergevecht, over de rug van de renners, net zo hard bezig zijn om de wielersport om zeep te helpen als de dopingperikelen dat de afgelopen jaren deden. Het kan toch niet zo zijn dat je als profwielrenner/-ploeg moet kiezen tussen óf Parijs-Nice wel rijden en daarna door de UCI een half jaar geschorst worden en uitgesloten voor deelname aan het WK óf niet in Parijs-Nice starten en dan door de ASO te worden uitgesloten voor deelname aan de Tour de France. Dat komt de geloofwaardigheid van de sport niet ten goede. De UCI en de ASO moeten maar eens goed om de tafel gaan zitten en als volwassen mensen met elkaar praten en geen machtsspelletjes meer blijven spelen. Als ze dat wel blijven doen dan moeten de Protour-ploegen één lijn trekken en gewoon in "De rit naar de zon" van start gaan. Dan organiseert Hein Verbruggen en z'n UCI het WK maar met wielrenners uit Burkina Faso en de Fiji-eilanden, goed voor de sponsors en de kijkcijfers!
We willen mooi wielrennen zien en niet dat gezeur van al die bobo's! Zo, en dat wou ik effe kwijt!

Geen opmerkingen: