zondag 23 maart 2008

Verrassend mooi

Na alle sombere verwachtingen was het vanochtend verrassend mooi weer bij het opstaan. De zon scheen redelijk uitbundig, ok het was wel koud, zo rond het vriespunt, maar het zag er uit als prima fietsweer. De Joop Zoetemelk Classic had ik helaas gisteren aan mij voorbij moeten laten gaan (sorry Joop, volgende keer beter) dus maakte ik mij op voor mijn eigen classic. Ik keek uit mijn raam naar het zuiden en daar zag het er toch het meest zonnig uit en in combinatie met de informatie van de buienradar besloot ik om mijn vaste rondje Strijen te gaan fietsen. Voor dit weekend speciaal omgedoopt tot de "Paashaas Classic".
Ik heb de rit zoals gebruikelijk weer geplaatst op Bikely.com (of kijk onder dit verslag) zodat iedereen er van mee kan genieten en eventueel ook eens kan gaan fietsen want het is een mooie ronde. Het laatste stuk besloot ik niet de pont te nemen bij Krimpen a/d Lek maar via Alblasserdam, de brug over de Noord, Ridderkerk en via de Van Brienenoord terug te gaan zodat ik de laatste 5 km lekker de wind in de rug had. Het was prachtig om te zien hoe onderweg de wolken zich samenpakten tot grote grijze massa's en hun lading dumpten op de arme fietsers die niet mijn route hadden gekozen. Ik reed de gehele rit in de zon en al kwamen de donkere sneeuwbuien op het eind dichtbij, ze kregen me niet te pakken! Al ging het vandaag niet al te makkelijk en waren de benen niet super, toch stonden er na 3 uur en 52min. weer 112km op de teller en was de eerste "Paashaas Classic" een feit.
Morgen staat volgens plan de "Rabobank Bultentocht" vanuit Driebergen op het programma. Benieuwd of de sneeuw zich opnieuw door mij laat verslaan.




Geen opmerkingen: