maandag 24 maart 2008

Witte paas

Het zat er natuurlijk al een beetje aan te komen maar de 2e Paasdag kwamen de sneeuwbuien dan ook echt en niet zo'n beetje ook. Het was de hele dag een komen en gaan, dan weer even zon, dan weer sneeuw, zon, sneeuw enz. enz.
De tocht in Driebergen was afgelast en gelukkig had ik dat gisteravond al op de site van DTC gelezen dus hoefde ik niet voor een reis zonder doel in de auto te stappen. Dus het werd een training op de Tacx en ik moet zeggen: ik had wel zin in een filmpje! Een film en geen beklimming van een col of tijdrit in de Giro, want mijn fiets gaat in een eenvoudige Tacx Swing en geen Tacx Fortius of i-Magic. De virtuele fietswereld gaat nog even aan mij en mijn portemonnaie voorbij, misschien in de nabije toekomst maar nu nog maar even een training voor de tv.
Het was moeilijk kiezen uit het grote aanbod van gedownloade films (hopelijk leest de Stichting Brein geen fietsweblogs) maar het werd dus "Jumper".
De film was in ieder geval goed genoeg om de aandacht van de voortkruipende klok en de ongemakkelijke zit op de fiets af te houden (ik zit nooit lekker op een hometrainer, komt waarschijnlijk omdat de fiets gefixeerd staat) en ik hield het dan ook de 2 uur makkelijk vol deze keer. Lekker in D1-zone gefietst, terwijl buiten de sneeuwvlagen tegen het raam sloegen, met 6 x 3 minuten D2/D3 met 2 minuten rustpauze.
Na de film (die net 1 uur en 25 min. duurde) nog even kompleet kletsnat van het zweet een half uurtje uitgefietst met de DVD van U2 "Elevation Tour Live in Boston". Hiervoor even een snelle acrobatische actie uitgevoerd en binnen 30 sec. van DVD gewisseld.
Geen lange rit over de Utrechtse Heuvelrug dus, maar toch nog even lekker gereden op deze koudste Pasen in 44 jaar. Gelukkig hoefde ik geen eieren te zoeken.

3 opmerkingen:

Gert zei

Hallo Ton,
Ook met een gewone taxc kan je de Alpe d'Huez fietsen. Op de Taxc site kan je dvd's bestellen voor gebruik in een gewone dvd speler. Ze kosten iets van 30 euro.
groet, Gert

Anoniem zei

Mooie foto/plaatje achter de koptekst, of hoe dat ook heet.
Nog 102 dagen, wist je dat?

tjuus!

Ton zei

Mooie achtergrondfoto toch? Ergens van internet geplukt, maar ik heb geen idee meer waar.
Ja, het aftellen gaat door, voor je het weet staan we aan de start. Ik kan haast niet wachten!