zondag 2 maart 2008

Grensverleggend fietsen

Vanochtend hetzelfde weerbeeld als gisteren alhoewel in iets vriendelijker mate. Een flinke wind vanuit het westen oftewel naar het oosten toe. En wat ligt er ten oosten van ons land? Juist, Duitsland! Ik zie de gefronsde voorhoofden al voor me maar het is veel minder ver dan je denkt, en veel minder inspannend dan je denkt met een westenwind zoals vandaag in de rug. De rit (die ik al langere tijd in het hoofd had, uitgewerkt en al) naar de oosterburen ging om 9.00 uur van start, rugzakje om en met de wind in de denkbeeldige zeilen. Het aantal gehuchten, veerpontjes, dorpjes en steden ga ik hier natuurlijk niet allemaal opnoemen, dat zou een saaie boel worden, maar de gehele route is natuurlijk weer te bekijken op www.bikely.com oftewel hier.
Even het verhaal vooruitspoelen.........en na 4 uur en 4 minuten stond ik in het plaatsje Wyler voor het grensbord "Deutschland" (zie foto). Het was een makkie, ja echt, het was een makkie. Op sommige stukken met de wind recht in de rug ging het soms met een gangetje van 40 km/uur en voor je het weet sta je internationaal te bellen (wat ik met mijn mobieltje had kunnen doen................maar niet heb gedaan). Na deze grensverleggende gebeurtenis zat ik 2 km verder al weer in het vertrouwde Nederland en ging het richting het station van Nijmegen.
Ik moet toegeven, het was vandaag de weg van de minste weerstand, maar profs trainen ook regelmatig achter de brommer dus waarom ik niet? De wind was vandaag MIJN brommer! Ik ging natuurlijk met de trein terug naar Capelle, dat voelde je natuurlijk al aankomen, en in zo'n treincabine voel je niks van die wind tegen, echt niet. 's Ochtends om 9.00 uur vertrokken en om 16.00 uur stapte ik weer over de drempel met een voor 2 maart schandalige afstand van 143 km op de teller. Dat telt lekker aan hoor! Het was al met al weer een vet (anders begrijpen de jongere lezers het niet) fietsweekend. Weersvoorspellers bedankt!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Ton,

Gaaf he lekker met de wind meerijden. Ik kon die zondag niet me me clubje mee rijden (moest werken) maar zij zijn toen van Amersfoort naar Hengelo gereden en ook met de trein terug.
Leuke site trouwens.