zaterdag 9 mei 2009

Nieuw leven

Prachtig fietsweer vandaag met een lekker zonnetje en niet al teveel wind. Uitgelezen weer voor een lekkere duurtraining. Via Klaaswaal en Nieuw Beijerland naar het Brielse Meer en de Maasvlakte. Via Spijkenisse en de Rhoonse- en Carnissegrienden weer terug, een mooie ronde van 150km precies.
Ondanks dat het zaterdag is, is het lekker rustig op de weg. Veel mensen aan het shoppen waarschijnlijk en die missen al het moois waar ik langs fiets. De natuur is verwikkeld in een ongecontroleerde groeistuip. Alles groeit en bloeit als een bezetene en overal waar je kijkt is er nieuw leven. Tot aan de horizon weilanden met nieuw groen en vol met bloemen.
Waar in de winter de wind, sneeuw en regen nog vrij spel hadden en tussen de bomen door joegen, zijn het nu tunnels van stilte en wordt de wind gestuit door een groene muur van bladeren.
Niet alleen de flora maar ook de fauna is geƫxplodeerd, heel veel ganzen die volgens mij familie van de konijnen zijn. Darwin draait zich nu om in zijn graf maar als je de aantallen nakomelingen bekijkt bespeur ik hier toch een missing link!
Nu we het toch over grote aantallen hebben wil ik de groep insecten natuurlijk niet vergeten. Wiens grootste sport het is om zich te vestigen in alle hoeken en gaten van het menselijk lichaam en dan specifiek het hoofd. Allerlei soorten muggen, vliegen en andere insecten bombarderen mijn brillenglazen, landen in mijn oren, mond, neusgaten en sommige stuntvliegers presteren het om toch nog in mijn ogen en keel terecht te komen. Regelmatig ademhalen is een utopie.
Gelukkig is het niet op alle stukken even erg dus heb ik ook nog af en toe goed zicht op de weg.
Misschien heeft dit ook de 2 brommerrijders parten gespeeld die bij de Spijkenissebrug in een bocht vol op elkaar zijn geklapt. Ambulance en politie zijn de ravage aan het opruimen als ik passeer en gezien de puinhoop vrees ik het ergste voor de betrokken personen.
Met de toegenomen bewolking verdwijnt de zon ook nog letterlijk van het toneel en wordt het zelfs een beetje fris op het laatste stuk. Het tempo lijdt er echter in het geheel niet onder en als ik net na 16.00 uur en na 4 uur en 41 minuten fietsen weer in Capelle arriveer staat er toch een mooi gemiddelde van 32,4 op de teller. De benen blijven onveranderd goed en dat is op z'n zachtst gezegd erg prettig.
De muziek op het Stadsplein staat duidelijk niet op z'n zachtst en zelfs in de lift omhoog weten de zware beats die uit de boxen van de Pre-Party komen mij te bereiken.
Dat wordt even doorbijten tot 22.00 uur. Ik hou erg van muziek maar voor dit genre haal ik toch even de oordoppen uit de kast. Ik heb meelij met de politie die, gezien de rellen na de vorige editie, in grote getalen aanwezig is. Je zal toch een liefhebber van klassiek zijn en dan dienst hebben!

3 opmerkingen:

Gert zei

Moest nog aan je denken vandaag Ton, toen ik door Capelle fietste.

Zo'n ongevraagde party voor je deur is lang niet altijd leuk!

Ton zei

Ja, en toch weer wat vechtpartijtjes na afloop. De politie moest weer optreden. Gelukkig wel minder dan vorig jaar.

Lars zei

Het was zaterdag zeker lekker weer maar zondag was net iets beter. Leuk verslag