woensdag 13 mei 2009

Ademhappen

Er stond veel wind gisteravond. Vooral bovenop een brug. En als je dan ook nog eens 12 keer bovenop die brug rijdt kan je bedenken dat het geen makkelijke training was.
Na de 2 lange duurtrainingen van afgelopen weekend weer tijd voor wat pittiger werk dus een kracht/interval training, 2 series van 6 x de brug op met redelijk zwaar verzet en daartussen 15 min. rustig doorfietsen. Na 10km warming-up ging de 1e serie vrij goed al was de wind zogezegd stevig en omdat 'ie precies haaks op de brug en de rijrichting stond was het lastig met ademhalen. Af en toe moest ik echt mijn hoofd in de richting van de wind draaien om letterlijk naar adem te happen.
Toch gingen de series vrij regelmatig wat mo
oi op de grafiek van de hartslag te zien is. De pieken komen tot vrijwel dezelfde hoogte (± 160 bpm) en het herstel (de dalen) is steeds iets minder. Na de eerste herhaling liep het zelfs terug tot 69 bpm, voor de laatste herhaling was dit nog maar tot 90.
De training verloopt eigenlijk precies zoals ik 'm bedoeld heb en dan kan je niet meer dan tevreden zijn. Als cooling down rij ik nog een rondje door het Kralingse Bos voordat ik weer richting Capelle koers.
64km staat er uiteindelijk op de teller en 2 uur e
n 5 minuten onderweg, waarvan ruim 8km klimmen en 345 hoogtemeters (dus gemiddeld zo'n 4%), en dat in het platte Zuid-Holland!

1 opmerking:

Gert zei

Mooie hartslaggrafiek, goede training!