zondag 6 april 2008

Hollandse luchten

De benen waren wat vermoeid gisteravond, maar dat weerhield mij niet om vanmorgen op de fiets te stappen voor een ontspannen rit door het Zuid-Hollandse landschap. En wat een weertje! Veel beter dan voorspeld en de zon scheen uitbundig tussen de imposante wolkenformaties door. Het fototoestel ging deze keer in de achterzak mee want die schilderachtige Hollandse luchten moesten natuurlijk wel even worden vastgelegd voor het nageslacht. Nageslacht? Nou ja, voor een ieder die er plezier aan beleeft dan.
Geen routebeschrijving deze keer, het ging over bekende wegen die ik ongetwijfeld al een keer beschreven heb. Deze keer geen linksaf, rechtsaf of rechtdoor maar een foto-impressie van de rit.
De vermoeidheid was snel uit de benen verdwenen en het was genieten in dit lekkere frisse voorjaarsweer. Veel fietsers waren er op dit redelijk vroege tijdstip op de weg, ongetwijfeld met dezelfde gedachte: vroeg beginnen en vóór het begin van de Ronde van Vlaanderen weer binnen. Om precies 12.00 uur was ik weer terug bij het begin. Een ritje van 75km in 2 uur en 40 min. kon ik weer bij mijn totaal optellen. Nog even douchen, eten en fiets poetsen en dan klaar op de bank voor de finale van Vlaanderens Mooiste, smullen!

Geen opmerkingen: