dinsdag 15 april 2008

Een frisse variatie

Bericht van Pro Fietsen Rotterdam: het was toch de trapas! De rechterkant zat niet vast en links was ook niet helemaal goed heb ik begrepen. Al met al zou ik nu weer tikvrij moeten kunnen fietsen. Morgen dus met de auto naar het werk (tegen m'n principes, dat wel) en gelijk m'n racefiets ophalen.
Maar dat betekende wel dat ik vanavond m'n rondje moest maken op de mountainbike, maar met de wielen met gladde bandjes erin fietst het ook als een trein! Ik had er na de montage van wat nieuwe onderdelen nog niet op gereden dus ik was wel benieuwd. Nou, het schakelen ging weer als een tierelier, het zadel zat prima en hij liep zo gladjes als wat. Deze kilometers komen dus gewoon onder het totaal van de racefiets te staan, want dit had niets met mountainbiken te maken, dit was puur racen!
Het was mooi weer bij vertrek, een kraakheldere lucht met veel zon, wat wind en een redelijke temperatuur. Helaas nog steeds niet warm genoeg voor de korte broek zou je denken, maar ik kwam ze onderweg echt wel tegen, zelfs in shirt met korte mouwen. Ik moet er even nog niet aan denken!
Het werd eens tijd voor wat anders en een beetje variatie kan geen kwaad (integendeel) dus vanavond eerst anderhalf uur met een hoge trapfrequentie gefietst, ongeveer 110 rpm, daarna vóór naar het grote blad geschakeld en 3 x 5 minuten D3 met 3 minuten rust. De laatste 40 minuten rustig uitgefietst, waarbij mijn tenen hun best deden om ijsklontjes te worden. Brrrrr, het koelde snel af op het eind en ik had niet al teveel kleding aangetrokken. Mijn favoriete rondje via de Zoetermeerse Polder bracht me na 76 km en 2 uur 43 min. weer voor mijn voordeur. Een vermoeiende maar prima training en onder de warme douche kwamen mijn tenen weer langzaam tot leven.

Geen opmerkingen: