woensdag 10 maart 2010

Mallorca V

Vorige week las ik in de krant dat Ryanair een groep toeristen op het verkeerde eiland had achtergelaten. Ik moest er erg om lachen, dat zou ons toch niet gebeuren?
Vanochtend sneeuwde het op Mallorca................
De plannen om te fietsen werden dus even in de ijskast gezet want het was 2 graden buiten en de weg was spekglad. Witte sneeuwresten op de palmbomen en een koude wind zorgden ervoor dat we een rustdag inplanden en onze toevlucht zochten achter een warme bak koffie aan de uitgestorven boulevard. Op zee zag ik een ijsbreker uit de haven van Palma de zee op gaan. Of was het toch een cruiseschip?
Sneeuw op Mallorca! Het moet niet toch niet gekker worden! Eigenlijk best knap dat we onze fietsweek hebben gepland in de koudste maartweek sinds Mallorcaanse mensenheugenis en dat met de bedoeling om de sneeuw in Nederland te ontlopen! Het was meer de bedoeling om zwarte sneeuw te zien als teken dat we helemaal tot het gaatje gingen met de fietstraining. Die hebben we nog niet gezien maar we hebben nog 2 dagen voor de boeg waarin we zoals het er nu uitziet aardig weer krijgen en ons nog kunnen uitleven op verschillende zware klimmetjes.
Na de koffie bezochten we nog even een fietsenzaak om de herinnering aan onze missie op dit eiland levend te houden was het daarna tijd om wat te gaan eten. En dat "wat" groeide uit tot een pizza ter grote van een karrewiel en met zoveel koolhydraten dat ik waarschijnlijk nog even een weekje eraan vast had moet plakken om alles te verbranden als ik 'm helemaal had opgegeten. Ik liet dus maar een stuk liggen voor de hond van de zaak die eruit zag alsof meer klanten de grootte van hun pizza hadden overschat.
Om de middag verder te vullen werd er besloten om naar de sauna te gaan. De sauna van het eerste hotel zat vol met een groep van 30 Thaise wielrensters en de baliedames zeiden dat er geen personen meer bij mochten. Op mijn vraag of er niet toch nog eentje bij mocht werd negatief beantwoord en zelfs toen ik smekend op mijn knieƫn ging mocht ik er niet bij. Een Thaise massage kon ik dus mooi vergeten! Op naar Grupotel Taurus Park om te kijken of we daar nog werden toegelaten. Ik hoopte nog op een groep Zweedse fietsters maar die waren er niet en dus mochten wij voor 20 euri's relaxen. Ik wil er niet teveel worden aan vuil maken maar het komt er op neer dat ik na de hamman en een stukje zwemmen op een verwarmde bank in een diepe diepe slaap viel!
Toen ik wakker werd gemaakt zag ik de schoonmaakploeg al rondlopen, was het al donker buiten en knorde mijn maag als teken dat hij dreigde te laat te komen voor het avondeten in het hotel. Ik volgde Rob slaapdronken door de donkere straten tot aan "La Terrazza" waar hij wat ging eten. Met de interne Ton-Ton nog steeds in de slaapstand vervolgde ik mijn weg en probeerde de geur van de dagelijkse vreetschuur op te vangen als navigatiemiddel terug naar mijn hotelkamer. Mijn neus ving allerlei dubieuze hotelluchten op behalve iets wat op eten leek maar uiteindelijk bereikte ik toch mijn doel.
Een rustdag, sneeuwdag, pizzadag en saunadag en morgen dus maar weer een fietsdag!

Geen opmerkingen: