zondag 7 maart 2010

Mallorca II

Vandaag had onze teamcaptain Johan weer wat moois voor ons bedacht. We gingen de "Randa" 3x beklimmen! Een aanloop er naartoe van ongeveer 25 km en daarna een klim van zo'n 5 km a 5,6% gemiddeld. We gingen met een groepje van 7 onderweg in een lekker ochtendzonnetje en we hadden er weer zin in. Na zo'n 3 km ging mijn fiets spontaan in de "lounge-stand", meestal mijn positie voor de avonduren maar nu had ik er nog geen zin in, en moest ik weer even mijn losgekomen zadel vastzetten.
Mijn gehuurde Ridley bevalt me verder trouwens prima, rijdt echt heerlijk en als ik nog eens aan een nieuwe fiets toe ben dan is het zeker een optie!
Het ging lekker en ik droomde al een beetje weg naar de klim die er in mijn gedachten stil en idyllisch bij lag onder een blauwe hemel, met af en toe een overstekende kip of misschien zelfs wel een geit. Gearriveerd bij de voet van de klim bleek het drukker dan de A2 op een regenachtige maandagmorgen! Veel fietsers en duidelijk een populair stekkie om te trainen. Had eigenlijk nog wel een fietsende monnik verwacht op weg naar zijn klooster op een fiets met misschien wel een mandje voorop. Niet gezien en waarschijnlijk gaan ze gewoon met de auto omhoog. Zo'n lange bruine pij elke keer tussen de spaken is ook wel erg lastig.
We sloten ons aan bij de stijgers en dalers, ieder in zijn eigen tempo en zoveel keer als hij of zij wilde. Gelukkig bleef er niemand onder in het dorp op het terras zitten. Amber ging 1x omhoog, Rob kwam tot 2x en Johan en ik gingen 3x naar boven.
Het klimmen ging echt perfect (een klimtijd van 14 minuten over 5 km maakt me toch wel erg blij in de maand maart!) en m'n benen gingen bijna vanzelf, ik en mijn fiets hoefde alleen maar te volgen. Na dit klimfestijn was het tijd voor en verdiende we ook zeker een koffiebreak!
Na de consumptie van de broodnodige koolhydraten en het achterlaten van de hoofdprijs voor de uitbaters van het overigens mooie etablissement konden we weer verder voor een mooi rondje terug naar het hotel. Het was allemaal perfect gepland en uitgedacht maar waarschijnlijk door atmosferische storingen of het sneller draaien van de aardbol als gevolg van een Chileense aardbeving kwamen we op een hele andere plek terecht dan we dachten. Nou ja, niet helemaal "we" want Amber en ik waren wederom slechts in de volgkaravaan en derhalve onschuldig. Wij werden uiteraard wel slachtoffer van de gevolgen en dat betekende een "extraatje" van zo'n 25 km.
Na de laatste lange afdaling stormden we "La Terrazza" weer binnen en kon ik 138 km bijtellen bij mijn Mallorcatotaal. 5 uur onderweg geweest in wederom prima weer en we hadden dan ook allemaal een warm bad verdiend!
Een mooie fietsdag en op naar nummer 3!
P.S.
De klimvideo zal later worden geplaatst i.v.m. met de nog lopende onderhandelingen met diverse profteams! :-)

Geen opmerkingen: