zaterdag 19 september 2009

Suiker

Vanmorgen stond ik al vroeg in de supermarkt. Er was behalve de sportvoeding geen normale koolhydraat meer in huis dus stond ik om 8.15 uur met nog slaperige ogen het meisje bij de kassa aan te kijken. Zegels? Dacht het niet! Bioscoopkaartje? Doe die maar wel!
Met een volle boodschappentas ging het weer huiswaarts waar de inhoud verdween in vriezer, koelkast of andere opbergruimte. Daarna ontbijten en echt wakker worden!
Om 10.00 uur was het tijd om op de fiets te stappen voor een lange, rustige duurtraining. Heerlijk weer buiten, dus korte mouwtjes, korte broek en ik twijfelde nog even over de zonnebrandcrème. De bidons vol met Maxim Energy, de mango/aardbei energiereep + banaan in de achterzak dus voor mij was het vandaag al suikerfeest.
De wind die er stond stelde niet veel voor maar blies uit het oosten dus het werd een rondje Leerdam en via de Alblasserwaard terug. Een mooie route die ik al eerder
dit jaar reed. Eind maart met 10 graden en op het laatste stuk flink wind tegen was ik aardig afgeserveerd bij thuiskomst. Nu had ik nog wel een rondje gekund.
Totaal 141 km in 4 uur en 37 minuten en heerlijk probleemloos gereden.
Dat had ook anders kunnen zijn als die ene motorrijder mij helemáál niet had gezien vlak voor de Van Brienenoordbrug. Ik zag al dat hij alleen naar links keek en niet naar rechts, waar ik vandaan kwam op een fietspad met voorrang. Hij zag mij pas toen ik al vlak bij hem was, moest vol in zijn remmen, blokkeerde zijn voorwiel, ging bijna onderuit maar kon nog net zijn zwarte BMW overeind houden. Ik was gelukkig ook al aan het afremmen dus tot een botsing kwam het niet, maar de schrik zat er voornamelijk bij de motorrijder flink in!
"Sorry, sorry, ik had je niet gezien" kwam er achter zijn vizier vandaan. Nee, dat was duidelijk!
Ik was toch weer blij dat ik m'n helm op had.

1 opmerking:

Henk zei

Dat is gelukkig goed afgelopen...had een stuk vervelender kunnen aflopen, enne...die helm dat is niet eens een vraag wat mij betreft gewoon opzetten!