vrijdag 18 september 2009

Nummer 100

Na de Henk Lubberding Classic heb ik nog wat korte ritten gemaakt (± 2 uur) in de afgelopen 2 weken met het motto "niks moet, alles mag". 's Avonds na het werk lekker even ontspannen op de fiets. Het wegseizoen loopt tenslotte op het einde en er zijn geen grote prestatietochten meer in de planning.
Na de erg lange werkdag van gisteren (van half 9 's ochtends tot half 11 's avonds!) besloot ik vandaag maar eens om het weekend wat vroeger te laten beginnen en taaide ik om 14.00 uur af. In de heerlijke nazomerzon zat ik een uurtje later op de racefiets voor een mooi rondje langs de Vlist. Van de week had ik hem al rechtsom gedaan, eerst via Gouda, dus vandaag ging 'ie tegen de klok in en dat betekende dat Krimpen nu als eerste aan de beurt was. Even door de zure appel heen bijten in de vorm van fietsende schoolkinderen maar daarna was het in recreatiegebied het Loetbos lekker rustig.

Het was trouwens een jubileumtochtje vandaag. De 100e fietsrit van het jaar! 100x de fietsschoentjes vastgeklikt, 100x de bidon(s) gevuld, 89x de helm opgezet (11x op de hometrainer en dan is een helm op wat overdreven). Het is snel gegaan.
Bij Schoonhoven ging het linksaf langs het mooie riviertje de Vlist, door het dorp met dezelfde naam richting Haastrecht. Mooie natuur met ook vanmiddag weer diverse kano's die langzaam voorbijgleden. Het ontstressen is hier denk ik uitgevonden.
Na Haastrecht ging het naar Gouda. Bij de chemische fabriek even de adem inhouden en snel doorfietsen. 2 uitersten op nog geen 10km van elkaar vandaan.
Met de wind in de rug en de zon op het gezicht langs de Hollandse IJssel is geen straf om te moeten fietsen dus tot Capelle was het nog even genieten van een mooie en misschien wel te korte fietsmiddag. Na 57 km en nog geen 2 uur was ik weer thuis.
Een mooie rit die met een kruissnelheid van rond de 32 km/uur werd gereden waarbij de hartslag zo rond de 132 schommelde. Even een klein rekensommetje en je ziet dat het leven met getallen aan elkaar hangt.
Er staat nog een mooi zonnig fietsweekend voor de deur. Geniet ervan!


Fiets route 317685 - powered by Bikemap

Geen opmerkingen: