donderdag 24 september 2009

Het WK

Het jaarlijkse WK-weekje is weer aangebroken. Gisteren mochten de beloften en de vrouwen het eerst van start in de tijdrit. Australië en de Verenigde Staten waren de winnaars. "Nieuwe" wielerlanden gingen er in de personen van Jack Bobridge (volgend jaar bij Garmin) en Kristin Armstrong (volgend jaar thuis op de bank, ze stopt ermee) met de regenboogtrui vandoor.
Ik zat 's middags even een stukje live te volgen op internet en zag de (in wielertermen) hoogbejaarde Jeannie Longo-Ciprelli weer voorbij komen. Een 10e plek is een prachtige reden om er nu eindelijk eens mee op te houden. Kom op zeg! Ze is inmiddels 50 jaar en kan nu gewoon met de Senior Games meedoen. Opzouten nu!
Vandaag zijn de profs aan de beurt en het schijnt dat ze maar 1 trui hebben laten maken. Maatje Cancellara.
En hij wil meer dan alleen de tijdrit winnen. Hij heeft ook zijn zinnen gezet op de wegwedstrijd en het zal me niks verbazen als hij het ook daar ver gaat schoppen!
En dan natuurlijk de Nederlanders. Gaan wij zogezegd nog enkele potten breken? Kan Marianne Vos na 2x zilver nu het goud pakken en wat zijn de kansen van Gesink bij de mannen?
Er staan bij de mannen in ieder geval 6 goede renners aan de start die denk ik langer meekunnen dan de 9 van voorgaande jaren. We zullen het zondag allemaal gaan zien en ik zal zeker weer op het puntje van mijn stoel (of bank) zitten.
In 2012 is het circus trouwens weer live te volgen in ons eigen kikkerlandje. Valkenburg is, net als de laatste keer in 1998, weer het decor. Toen stond ik in de regen aan de kant van de weg, over 3 jaar wil ik er weer staan en hopelijk in wat beter weer.

2 opmerkingen:

Angelo Roelandt zei

Hoi Ton,

Wat een tijdrit hé van cancellara 51.6 km/u gemiddeld over zo`n parcour. Wat een oermens, wel prachtig om te zien hoe mooi hij op de fiets zit. Diep respect voor deze man !!

Groeten,

Angelo.

Marieke zei

Precies. Longo is nou wel toe aan wat anders.