dinsdag 22 september 2009

Het ken nog net

Na het werk snel naar huis, alle spullen die 's ochtends al klaar zijn gelegd aandoen en/of meenemen, bidon vullen, helm op, fietsschoentjes aan en wegwezen! In 12 minuten stond ik weer buiten, normaal doe ik er wat langer over, maar haast is geboden om nog van het zonlicht te kunnen profiteren.
Onder een strakblauwe hemel op weg voor een rondje Puttershoek.
De avonden worden snel korter en ook frisser dus langs de Oude Maas geen rokende barbecues meer, geen rondrennende kinderen in zwemkleding, groepjes hangjongeren of andere zomertaferelen. Nog ee
n enkel verliefd stelletje aan de wandel en voor de rest een paar wandelaars met 1 of meer honden. Alle ruimte op het fietspad weer voor de fietsers! En dat waren er aardig wat vanavond, allemaal nog aan het profiteren van het mooie nazomerweer.
Het gedeelte van de route in de Hoekse Waard had ik gereserveerd voor wat korte tempo's en de eerste begon met de klim de Heinenoordtunnel uit. Daarna nog een stuk of zes en het eindigde ook weer met een klim vanuit de tunnel terug naar de andere kant. De benen voelden goed aan. Kracht!
Daarna in rustig tempo terug naar huis met de avondzon die een steeds feller oranje licht over de akkers liet schijnen.
Bomen en huizen kleurden als op een Hollandse voetbalavond en lange schaduwen kropen over de weg.
Bij de Van Brienenoordbrug stonden de bovenbenen, net als de lucht, nog 1 keer in vuur en vlam. En daarna nog een keer en....nog een keer, want de brug stond open. Ik had geen zin om stil te gaan staan wachten en om warm te blijven ging ik dus nog maar 2x op en neer.
Precies toen ik de derde keer weer boven kwam, was de brug weer dicht en kon ik doorrijden naar de andere kant van het water. De laatste 5 km ging het voor de wind, en was ik precies op tijd weer terug, net vóórdat het begon te schemeren. Het laatste stuk moest wel de zonnebril af (en natuurlijk prompt een vlieg in m'n oog) om het allemaal helder te kunnen blijven zien.
Ik kon weer 65 km bij het jaartotaal optellen en het had me weer 2 uur fietsplezier opgeleverd.
Dus met helder weer, en als ik niet teveel treuzel bij vertrek, ken het nog net (zonder licht op fiets)!


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Echt fietsfries is: het kin krekt,

Herman

Angelo Roelandt zei

Hoi Ton,

Kan nog net inderdaad maar volgende week is het gedaan vogens mij gedaan met het fietsen in de avonduren. Met verlichting rijden ga ik zelf in ieder geval niet doen. In het weekend kunnen we voorlopig overdag nog wel gewoon lekker fietsen dus de pret is nog niet helemaal voorbij.

Groeten,

Angelo.

Angelo Roelandt zei

Hoi Ton,

Excuses voor de typfoutjes in mijn vorige reactie. Beetje te snel getypt en ik heb geen typdiploma.

Groeten,

Angelo.