zondag 20 september 2009

Trilogie

De 3e fietsrit van dit weekend. Nu richting het noorden, een rondje langs de Vlietlanden.
Na een mistige ochtend knapte het al snel op en werd het weer een mooie zonnige dag. Zonder enkele sociale verplichting kon ik dus weer op de fiets genieten en om 13.00 precies ging ik weer onderweg. Een uurtje of 3 was de planning.
Eigenlijk te laat op een zonnige zondag want ook de overige recreatiefietsers waren wakker en op pad en af en toe was het redelijk druk op het fietspad. Had ik nog mazzel want er stond een pittig windje en die houdt dan nog een aantal échte mooi-weer-fietsers thuis. Af en toe dus een beetje bellen en slalommen maar het ging allemaal weer wonderbaarlijk goed.

Bij Zoeterwoude-Rijndijk was het noordelijkste puntje van de route bereikt en werd ik vervolgens met de wind in de rug naar huis geblazen. Snelheden tussen de 35 en 40 per uur waren meer regel dan uitzondering!
Gisteren had ik bijna een motorrijder tussen mijn spaken, vandaag deed een busje een poging om mij omver te rijden. Nog geen 300 meter van mijn huis vandaan haalde hij mij links in en gooide vlak voor mij zijn stuur naar rechts om af te slaan. Ik moest ook nu weer vol in de ankers en kon hem nog net ontwijken. Een schreeuw en een klap met mijn rechtervuist op de zijkant van het busje deed de bestuurder stoppen. Gelukkig stapte er geen getatoeëerde bouwvakker uit maar werd slechts het raampje opengedraaid en klonk weer het bekende "sorry, sorry". Met een zwaar Mediterraan accent dit keer en dat verklaarde gelijk de rijstijl. Nadat ik hem in duidelijke Hollandse termen had duidelijk gemaakt waar die weerspiegelende dingen aan de zijkant van z'n auto voor waren kon ik weer verder.
En volgens de media zijn de racefietsers het tuig op de openbare weg. Yeah, right!
Gelukkig hoefde ik dus niet het laatste stuk met een berg fietsonderdelen in m'n armen naar huis te lopen en bereikte ik weer ongeschonden het einde van weer een mooie fietsrit. Het is af en toe echt een wonder!
Na 91 km en net iets meer dan 3 uur fietsen was de trilogie van dit weekend volbracht.

Fiets route 320566 - powered by Bikemap 

3 opmerkingen:

Theo zei

Hee Ton, volgens mij ben ik je tegengekomen op het fietspad tussen Moerkapelle en Hazerswoude zo ongeveer bij de 'knik' die halverwege zit. Ik reed richting M en jij richting H, rond de klok van 13.45-14.00 uur denk ik. Omdat er meer fietsers reden realiseerde ik me te laat dat jij t geweest kon zijn op je rode Willier.
Toevallig he...

Ton zei

Hallo Theo,
Dat zou heel goed kunnen, ik reed daar inderdaad ongeveer om 13.45 uur. Ik heb je helaas niet herkend, maar leuk dat je me in het wild "gespot" hebt!

3Ly zei

Hey handig man die routes, ik was me al suf aan het piekeren waar ik zondag nu weer 'ns naartoe kan fietsen met die onwillige mw TomTom van mij. Maar deze site ga ik onthouden, thx !