dinsdag 22 september 2009

Speelgoed

Af en toe moet je jezelf eens kietelen en gisteren heb ik dat dan maar eens gedaan. Een nieuw speeltje, de Kona Paddy Wagon, voor op en neer naar het werk. Of zoals de Amerikanen het noemen een "commuter bike".
Ik had 'm vorig jaar al bij Bike2build in Vlaardingen zien staan, maar dat was de laatste en niet in mijn maat. Dit weekend kwam ik er een tegen op Marktplaats.nl, 2e hands maar nog in perfecte conditie en voor een zacht prijsje en het was nog lekker dichtbij ook, in Krimpen aan de andere kant van de IJssel. Gisteravond de knoop doorgehakt en 'm op wezen halen.
Ziet er strak uit, simpel, zonder veel poespas en gewoon mooi. Racemodel maar niet te vergelijken met een "echte". De afmontage is eenvoudig en het is natuurlijk een "single speed" (42x16) dus ook geen derailleur of schakelgrepen maar gewone remgrepen. Wel mooie velgjes en een prima zadel, een WTB en die kwam me bekend voor.
Vanochtend de eerste rit naar Rotterdam en ik moet zeggen dat 'ie lekker rijdt. Voelt wel anders aan dan mijn racefiets of mountainbike, reageert niet al te snel maar voldoet prima waarvoor 'ie bedoeld is.
Ga ik toch elke ochtend met net even een ietsiepietsie meer plezier naar het werk!

5 opmerkingen:

Gert zei

Geweldig fietsje!! Moet wel gelijk denken aan een modificatie: remmen eraf halen en de vrijloop vervangen voor een fixed aandrijving. :-)

Ton zei

Voor een "fixie" hoef ik alleen maar even het achterwiel om te draaien, Gert!
Als je het niet erg vindt laat ik de remmen er liever opzitten (zie mijn blogberichten)!

Henk zei

Leuk speelgoed, woon - werkverkeer wordt zo inderdaad een stuk leuker!

Theo zei

Knap karretje...
wat is het voordeel van single-speed eigenlijk? Veel gezonde kilometers ermee!

Marieke zei

Mooi hoor.