vrijdag 28 augustus 2009

Fietsen en het nieuws

Gisteren nog maar eens mijn favoriete trainingsrondje gereden. Mooie avond met lekker fietsweertje, wat meer wind dan begin van de week maar een kniesoor die daar op let.
Door een kleine variatie op de route kwam ik deze keer uit op 66km
en was ik 2 uur en 6 minuten onderweg, en weer thuis voordat de zon onderging. Het is trouwens goed te merken dat de avonden snel flink korter worden.
Begon het nu toch wel een beetje te voelen dat ik sinds 2 weken op een gebroken zadel rij, er komt steeds meer beweging in en dus heb ik maar snel een nieuw zadel besteld (de aparte gele kleur Selle Italia Flight Gel Flow ligt helaas niet klant en klaar in de winkel).

Fietsen op een gebroken zadel. Daar heb ik hier ook al eens mee te maken gehad.
Ik las trouwens in de Telegraaf en ook hier dat het denken aan een botbreuk helpt bij herstel. Werkte dit ook maar bij een zadelbreuk, dat scheelde weer een bom duiten.
Er zijn trouwens nog meer bijzondere dingen te lezen in de krant. Het tv-kijken achter het stuur schijnt steeds populairder te worden (cruise control aan en dan lekker languit op de stoel in ligstand ????).
Ik mag toch hopen dat ze stilstaand op de parkeerplaats bedoelen? Anders zijn we als fietsers helemaal vogelvrij.
En meisjes van 13 willen in hun eentje de wereld rondzeilen. Ja, ja, mijn nichtje van 10 kan echt fietsen als de beste en wil nu ook alleen de wereld rond en mijn andere neefje van 9 staat al klaar om naar de Mount Everest te vertrekken nadat hij de klimmuur op de hoek helemaal zelfstandig had beklommen. Nou, daar zijn we lekker mee, met dit soort acties. Gelukkig zijn er nog verstandige mensen die hier een stokje voor willen steken.
En terwijl iedereen dit weekend blijkbaar in Drenthe zit om de Vuelta Toertocht te rijden, ga ik voor de toerversie van de Ronde van Midden-Nederland, zondag vanuit Utrecht.
155 kilometer over o.a. de Utrechtse Heuvelrug…..op een gebroken zadel.

Geen opmerkingen: