dinsdag 18 augustus 2009

Zomeravond

Soms valt er bar weinig te vertellen over een trainingsavond. Gewoon lekker fietsen. Ideale fietsomstandigheden, lekker temperatuurtje, zon, weinig wind, wat wil je nog meer?
Het favoriete trainingsrondje Puttershoek was al weer een tijdje geleden, dus de keus was snel gemaakt. Om 18.00 uur gestart, lekker rustig in het begin, daarna wat meer fietsers gezien (voornamelijk op de racefiets, de rest zat aan de barbecue).
Het ging lekker, weer iets meer tempo kunnen rijden dus dat was positief, verder lekker ontspannen. En wat doe je dan zo onderweg, behalve naar de mooie omgeving kijken? Je gedachten zijn kort en verdampen snel (toch ruim 2 uur gefietst maar er is niets blijven hangen) dus gaf ik mijzelf een opdracht : tellen. De uitslag was 43 tegen 11 in het voordeel van de helmdragende fietsers en dat viel mij niet tegen gezien de warme avond.
Het rondje duurde deze keer 2 uur en 6 minuten en was 65 km lang en de cijferfreaks mogen zelf het gemiddelde uitrekenen (er zijn helaas geen prijzen aan verbonden).
Op naar 2 tropische dagen!

5 opmerkingen:

Carbonfire zei

1 op 4 zonder helm vind ik toch wel veel. Toevallig verbaasde ik mij er afgelopen week op vakantie in Italie over hoeveel Italianen er zonder helm rijden. Zowel berg op, maar ook berg af!!!

Arno Smit zei

Dag Ton,

Je loopt uit! Ik sta 'nog maar' op 7846, maar volgende week zit ik een week in Tirol, moet ik het gat toch kunnen dichten. Ook op weg naar de 10.000?
Groet, Arno

peter zei

en waar hoorde je zelf bij?
Ik hoop bij die 43.

groeten P.

Ton zei

Uiteraard behoorde ik tot de groep van helmdragers. Dan worden het er dus eigenlijk 44!

Gert zei

Gewoon lekker fietsen, wat wil je nog meer? :-)