zaterdag 15 augustus 2009

Oude liefde

Hoewel ik al vroeg op mijn kinderfietsjes de buurt onveilig maakte is het toch een andere sportcarrière geweest die vooraf ging aan het serieuze fietsen van de laatste jaren.
Na een paar jaartjes voetbal (welke kleine jongen doet dat niet?) volgde 20 jaar baanatletiek. Zonder echt talent voor één bepaald nummer werd het al gauw de meerkamp wat ik met veel plezier op regionaal niveau heb gedaan. Snel op elkaar volgende blessures maakte hier een eind aan en koos ik voor wat minder belastende sporten.
Via de triathlon en het lopen van langere afstanden inclusief wat halve marathons werd het uiteindelijk definitief het fietsen waar ik mijn hart aan verloor. Een nieuwe liefde, maar oude liefde roest niet dus volg ik deze week het WK Atletiek uit Berlijn met veel plezier. En vooral voor de sprintnummers ga ik even zitten. Spektakel!

1 opmerking:

Henk zei

Klinkt bekend....liep voor dat ik op de racefiets stapte halve en hele marathons, loop nu nog 1 x per week een km of 10.
Volg het wk atletiek ook op de voet en ben zeer benieuwd naar de 100 mtr finale zo meteen...