donderdag 30 april 2009

Oranjerit

Koninginnedag zou een mooie dag gaan worden. Prachtig weer, veel festiviteiten, wat kon er nog mis gaan?
Er ging een heleboel mis in Apeldoorn waar het voor 5 mensen de laatste Koninginnedag in hun leven werd. Schokkende beelden op tv en internet gaven mijn net geconsumeerde kopje koffie een hele vieze nasmaak. Vóór mij op het Capelse stadsplein kwam de muziek nog hard uit de boxen en huppelden de mensen nog vrolijk over de vrijmarkt. Voor mij en vele andere tv-kijkers was inmiddels de lol er vanaf.
Met de beelden van de tragische gebeurtenis nog op mijn netvlies sprong ik om 14.00 uur op de fiets om mijn gedachten een beetje te verzetten. Een oranjerit die ik toch al had gepland maar die nu met een beetje vreemd gevoel werd begonnen.
De laatste training vóór de Shimano Fiets Chal
lenge die a.s. zondag op het programma staat. Een ontspannen D1-rit over mijn favoriete parcours met een stukje extra erbij. Ik was blij om het drukke Capelle even achter mij te laten en de stille Hoekse Waard in te kunnen fietsen. Onderweg bij de Oude Maas nog wel aardig wat wandelaars en wat fietsers maar na de Heinenoordtunnel was het lekker rustig.
De benen draaiden makkelijk rond en de hartslag bleef mooi in de zone ondanks dat er toch een flink tempo in zat. De spieren hadden duidelijk geen last en geen weet van de eerdere gebeurtenissen.
Met een kleine afwijking in de route, nu via Rijsoord, was ik na 74km weer terug in het nog steeds drukke Capelle waar de festiviteiten inmiddels op hun eind liepen. Ik stopte mijn Polar CS400 na 2 uur
en 17 minuten (gemiddelde 32,4 km/uur en gemiddelde hartslag van 130) en had eindelijk weer eens een rit achter de rug zonder enige haperingen in de registratie van de gegevens.
Ik had deze keer de sensor van de borstband naar de rug toe gedraaid en dit lijkt de oplossing te zijn voor de eerdere problemen (zie de Nalini broek met in de stof ingebouwde bevestiging voor de sensor) . Maar nog niet te vroeg juichen, eerst nog een keer proberen.
In ieder geval lekker gereden, het lichaam lijkt klaar voor de SFC 2009 en nu is het inpakken geblazen voor een weekend Zuid-Limburg.
Een geslaagde oranjerit, helaas eentje me
t een zwarte rand. Een Koninginnedag om niet snel te vergeten.

4 opmerkingen:

Angelo Roelandt zei

Veel succes Ton aanstaande zondag maar dat gaat zo te zien zeker lukken.

Groeten,

Angelo.

Gert zei

Dacht dat die sensor op de rug een grapje van je was... Nee, dus.

Stevig gemiddelde wederom Ton! En inderdaad, het vreemd om te gaan fietsen na die gebeurtenissen in Apeldoorn, dat had ik ook.

CU@SFC!

Marieke zei

Ben jíj dat op die foto!!??

Hoe was 't weekend????

Ton zei

Nee hoor, Marieke, ik ben niet ineens zwaar onder de halters gaan liggen. It's not me!