donderdag 9 april 2009

Goede donderdag

Na het werk snel weer op de fiets en ik was benieuwd hoe de benen zouden aanvoelen na de pittige krachttraining van afgelopen dinsdag. Een intensieve duurtraining stond op het programma en ik wilde eens even kijken hoe snel ik mijn favoriete rondje Puttershoek zou kunnen rijden.
Het weer was in ieder geval gunstig om er een flink tempo tegenaan te gooien, 16 graden en een zwakke wind uit het zuiden.
Het eerste stuk tot aan de van Brienenoordbrug rustig aan maar daarna kon het gas en het "grote mes" erop. Nou ja, 48 x 15 is een redelijk mes zogezegd.
Met de hartslag zo rond de 140-145 en op de grens van D1 en D2 ging het zo 2 uur door met een snelheid schommelend tussen de 35 en 36. Op de terugweg nog een keer voluit de brug op en daarna de laatste 7km rustig uitrijden.
Alles bij elkaar (warming-up, cooling-down, bruggen en tunnels op en af, scherpe bochten, afremmen en optrekken) kwam ik uit op een mooi gemiddelde van 33,1 km/uur en reed ik de 68km in 2 uur en 3 minuten. Tevreden en de benen voelden super.
Terugbladerend in de trainingsresultaten van vorig jaar kwam ik uit op 29 juli 2008 toen ik precies hetzelfde rondje in precies dezelfde tijd reed. Maar dat was in juli en niet begin april! Nog meer redenen om tevreden te zijn ook gezien het relatieve gemak waar het mee ging.
Ik voel me dan ook ontzettend fit op het ogenblik en ik hoop dat ik dit zo vol kan houden want de Shimano Fiets Challenge is al over 3 weken.
Een hele goede donderdag en met morgen een goede vrijdag er achteraan betekent in ieder geval een goed begin van het lange paasweekend.

1 opmerking:

Siep's Fiets Weblog zei

Knappe cijfers, en dat in D1-D2.
Moet ik toch echt wel voor naar max D3.
Succes!

Siep