zaterdag 18 april 2009

Bloesemtocht

Met de Amstel Gold Race, de Peter van Petegem Classic en de Tour de Haute Veluwe voor vandaag op de agenda leek het me een goed idee om de massa deze keer te ontwijken en mijn eigen rit te rijden. Mijn eigen toertocht, op geen kalender te vinden, mijn Tour de Fleur oftewel mijn Bloesemtocht.
Ik ging vroeg op pad (om 8.00 uur in korte broek, brrrr) en na de training van woensdag (een snelle maar toch ontspannen rit) en die van donderdag (extensieve intervaltraining 2 x 3 x 8 min. D3) voelden de benen prima aan en leken klaar voor een lange duurtraining. De route zat in m'n hoofd, het eten in mijn achterzak en het verder prachtige weer zorgde voor de moraal.
De route ging eerst richting de Utrechtse Heuvelrug, daarna bij Rhenen de brug over en dan langs de andere kant van de Waal via Culemborg en Vianen weer terug richting Capelle. Een mooi vlakke route langs heel veel bloesem en rivierlandschap.
Ik kon het echter toch niet laten om halverwege nog even wat klimmetjes mee te pikken dus dat betekende de Scherpenzeelseweg, Amerongense berg, Defensieweg, Autoweg en Grebbeberg. Toch mooi 325 hoogtemeters meegepikt!
Na het keerpunt bij Rhenen kreeg ik de inmiddels aardig aangewakkerde wind schuin mee dus de terugweg was een eitje. Na ruim 6 en een half uur en 202 km was ik weer thuis, een prachtige lentetocht, helaas zonder foto's want ik was zo stom om mijn camera te vergeten. Volgende keer beter! (en ook een uitgebreider verslag want de inspiratie was deze keer ver te zoeken)


Fiets route 153010 - powered by Bikemap 

2 opmerkingen:

Gert zei

Ziet eruit als een hele mooie tocht, het oostelijke gedeelte ken ik grotendeels wel denk ik...

Stevig gemiddelde wederom Ton!!

Henk zei

Mooi rondje en toch nog wat hoogtemeters meegepikt zonder de drukte van bv de AGR...