zondag 5 april 2009

Sportzondag

Het zou vandaag een drukke dag worden met veel sportieve bezigheden. De Rotterdam Marathon, zo dichtbij huis wilde ik daar wel even live en "en route" wat van zien. De Ronde van Vlaanderen, volgens velen de mooiste klassieker, moest natuurlijk ook op tv gevolgd worden. En dan wilde ik graag ook zelf nog even wat gaan fietsen om de spieren een beetje los te rijden. Deze sportzondag moest ik dus even in een mooi tijdschema vouwen.
Om 11.00 uur naar de start van de RM gekeken en de eerste 20km ongeveer, daarna snel verkleed en op de racefiets richting het Kralingse Bos. Toen de eerste 2 langs kwamen net na het 36km punt heb ik even een stukje meegefietst en ervaren wat een ongelofelijk tempo die gasten lopen. Tot aan de 38km heb ik mij in de livebeelden van Studio Sport proberen te persen, geen idee of het gelukt is. Ben ik door iemand gespot?
Daarna nog even naar de andere kant van het bos gefietst en mij daar door de mensenmassa heen gewurmd, want ik wilde nu toch nog even echt wat fietsen. Lekker rustig aan, de benen een beetje losfietsen, even de Posbank eruit rijden. Met ideaal weer (niet alleen voor de marathon), vrijwel geen wind en een lekker zonnetje, werd het een rondje via Berkel en Rodenrijs, Zevenhuizen en de Rotte en had ik bij thuiskomst totaal 63km erop zitten. Heerlijk gereden en mentaal helemaal klaar voor de apotheose van de Ronde van Vlaanderen!
Helaas geen Nederlanders in de prijzen, al reden Maaskant en de mij onbekende Johnny Hoogerland erg sterk in de finale. Er stond echter weer geen maat op Stijn Devolder en net als vorig jaar de terechte winnaar. Mooie finale al had ik wel iets meer verwacht van Pozzato.
Al met al een mooie sportzondag met 2 mooie winnaars :

2 opmerkingen:

Angelo Roelandt zei

Hoi Ton,

Ik heb je niet gezien tijdens de livebeelden van studiosport maar misschien de oplettende kijkers. Wat Johnny Hoogerland betreft, die komt hier vandaan (Zeeland) een echte zeeuw dus. Hoogerland is vooral sterk in zware lange koersen en dat is nu ook gebleken. Hij was al eens eerder prof maar toen kwam het er nog niet helemaal uit. Dit jaar doet hij het erg goed en heeft hij zelfs de drie daagse van west vlaanderen gewonnen. Je gaat zeker nog meer van Hoogerland horen. Dit alles ter info.

Groeten,

Angelo.

Gert zei

Dat was een gevuld sportdagje! Mooi verslag Ton!