zaterdag 3 april 2010

Oude bekenden

Het was exact een half jaar geleden, op 3 oktober 2009, dat ik een rondje Brielse Meer reed. Het werd dus vandaag het weerzien met oude bekenden net als gisteren tijdens een avondje uit met oud collega´s. Om 1 uur lag ik in m´n bedje en 6 uur slaap was hopelijk genoeg voor het goed volbrengen van een lange duurrit.
Om 8.00 uur stond ik met m´n fiets buiten in het zonnetje en de buienradar was voorlopig alleen een radar! Geen regen te zien dus ik besloot m'n regenjack thuis te laten. Wel in winterkleding want echt warm was het niet.
Energiereep mee, gelletjes mee om uit te proberen (de Wi
ndose Energy Gel Lemon en de Multi Carbo Gel Red Orange) en een flink ontbijt als basis moest genoeg zijn.
Het was trouwens wel weer eens tijd voor een soloritje. Gewoon heel de tijd het kopwerk doen en niet verschuilen achter brede of minder brede ruggen. Ik had alleen de neiging om steeds te praten en om te kijken naar m'n niet aanwezige fietsmaatjes. Ik was helemaal alleen met mezelf, een beetje stil duo, dus dan maar in gedachten die trouwens sneller je hoofd weer uitwaaien dan dat ze er in komen.
De gezelligheid van de groep maakte plaats voor de natuur om me heen en dan zie je ook gelijk weer hoe mooi Nederland is. Zeker in het vroege ochtendzonnetje en aan het begin van de lente. Al mag die nou wel eens een beetje op gaan schieten, het heet niet voor niks zomertijd!
Het ging trouwens buitengewoon lekker en voor ik het wist zat ik al weer bij het keerpunt ter hoogte van het Brielse Meer. Een stukje verder, na zo'n 100km gereden te hebben, was het geluk opgesoupeerd en voelde ik de eerste druppel in m'n gezicht waaien. Al snel gevolgd door een heeeeeeeleboel van zijn vrienden. Het werd zogezegd zeikweer, beestenweer, pokkenweer, takkenweer, oftewel ik begon langzaam maar zeker drijfnat te worden. Zou ik het naar huis redden met 2 zwemdiploma's?
Het laatste uur hield het eindelijk op met zachtjes regenen.........en kwam het met bakken naar beneden!!! M'n voeten voelden inmiddels aan als 2 waterijsjes en ik telde nog maar 5 levende vingers. Verdeeld over 2 handen wel te verstaan! Het was dus zaak om flink door te fietsen naar huis en er was geen tijd voor een cooling-down. Vond mezelf al "cool" genoeg dacht ik zo.
Ik kreeg al visioenen van een dampende douche toen ik Capelle weer binnenreed. Het is maar goed dat ik op de 5e etage woon, want bij een eengezinswoning was ik zo dwars door de voorgevel de badkamer in gereden!
Al die haast om weer op temperatuur te komen was wel goed voor het gemiddelde (al interesseerde mij dat in bijna onderkoelde toestand eigenlijk weinig!) en ik kwam dan ook tot 31,6 km/uur op een afstand van 151km. Had niet het idee dat het zo snel was gegaan, maar mij hoor je niet klagen! Het zal wel geen D1-training zijn geweest maar ik had ondanks alles toch lekker gereden en had weer genoten van een mooie route.
Hopelijk wordt de rest van het paasweekend wat beter, want eieren zoeken in dit weer lijkt me ook geen pretje. Morgen in ieder geval lekker de Ronde van Vlaanderen kijken en misschien nog even een uurtje de benen losfietsen als er een gaatje in de buienradar voorbij komt al is die de laatste tijd niet zo betrouwbaar heb ik gehoord. We zien het wel. Fijne Pasen!

P.S.

Oh ja, die Windose Energy Gel ging wel, maar die Multi Carbo Gel is echt verschrikkelijk goor. Lekker laten liggen in de winkel!

Geen opmerkingen: