donderdag 29 april 2010

Op verkenning

Dag 1 van de verkenningstocht annex oriëntatieweekend rond de Alpe d'Huez. In de oorspronkelijke bezetting zou ik samen met Amber hier de boel op stelten zetten maar helaas moest zij in Nederland achterblijven bij haar zieke Crady. Fietsen is leuk, vaak zelfs geweldig, maar de liefde van en voor je "allesie" is onvoorwaardelijk en overwint alles.
Alleen met Dave, een prima stand-in, vertrok ik dus vannacht voor een lange rit naar Frankrijk, naar Allemont wel te verstaan. Ruim 1000km verder, na een voorspoedige autorit met onverwachte kerstliedjes (het is de bedoeling dat je die na december van je iPhone haalt Dave!), streken wij neer bij Auberge La Douce montagne waar we meer dan hartelijk werden ontvangen.
Na de inspectie van de kamers was het snel omkleden en op de fiets om de stramme autobenen los te trappen. Het was prachtig weer en het voelde aan als een warme zomerdag.
Een kilometer of 10 naar Bourg d'Oisans gereden en even aan de voet van de Alpe d'Huez gestaan waar Dave na 8 jaar zijn grote uitdaging weer terug zag en even een emotioneel momentje opleverde. Op een terrasje in Bourg even een sappie gedronken en daarna de Col d'Ornon opgereden om te testen hoe de benen ervoor stonden na afgelopen pittige weekend. Lekker in eigen tempo omhoog en met de handjes op het stuur ging het erg makkelijk en was ik na 39 minuten op de top. Maar iets meer dan 2 minuten langzamer dan mijn snelste klim en ik moest, licht verbaasd, dan ook even kijken of mijn horloge niet kapot was. De vorm is er dus nog steeds en ik kijk nu al uit naar mijn testklim op de Alpe!
De afdaling deden we rustig aan (Dave reed zonder helm, dat betekent 1 strafpunt!) en om een uur of 5 waren we weer terug in het hotel waar het biertje goed smaakte op het terras en we de laatste zonnestralen nog even meepikten totdat ook die achter de bergen verdwenen.
Een hele lange maar mooie eerste dag die werd beëindigd als gespleten persoonlijkheid. M'n linkeroog volgde Barcelona-Inter op grootscherm en rechts was gereserveerd voor het bijwerken van m'n blog.
Best een vermoeiende bezigheid en lichtelijk scheel zocht ik wat later m'n bed op. Slapen en op naar dag 2!

Geen opmerkingen: