maandag 5 april 2010

Drieluik

In plaats van de Bultentocht over de Veluwe werd het vandaag een eerste kennismaking met het Pijnackerse wielergilde. Een rit van zo'n 90km met de Toerclub Pijnacker.
Van Capelle naar Pijnacker is slechts 17km fietsen, dus een lekker ritje om rustig warm te worden. Tenminste.....als je op tijd weggaat. Het paasontbijt liep echter nogal uit dus het werd alsnog een tijdrit die over (gelukkig) verlaten en rood belichte kruispunten leidde. Als een pseudo-Cancellara vloog ik langs Bergschenhoek en Berkel en kwam met rokende banden tot stilstand voor Het Baken in Pijnacker. Hartslag ging tekeer als een machinegeweer maar ik was wel op tijd!
Na 2 euro betaald te hebben aan Koos, die over een fotografisch geheugen bleek te beschikken merkte ik later, sloot ik aan bij de "rustige" groep. Althans dat werd mij verteld.
Het is goed dat ik oplette want met het tempo van een brommerclub ging de groep er vandoor en begon deel 2 van de dag met een achtervolging. Nu nog een koppelkoers en dan kon ik weer 3 nieuwe fietsdisciplines op mijn palmares schrijven. Amber bood zich hiervoor aan en als dank voor deze geste nam ik het merendeel van het werk voor mijn rekening.
Het tempo bleef onverminderd hoog tot aan de koffiestop in Bodegraven. OK, de koffie was inderdaad lekker maar om je daar nou zo voor te haasten vond ik lichtelijk overdreven.
De terugweg via de Reeuwijkse Plassen en Boskoop ging gelukkig wat rustiger en leek wat meer op een toertocht in vergelijking met de wedstrijd van de vroege ochtend.
Na 87 km waren we weer terug bij Het Baken waar de eerder gemelde Koos zonder aarzeling en zonder dat ik het hem hoefde te vertellen, mijn naam afstreepte op de lijst. Was dit de lijst "Fietsers-die-ondanks-het-tempo-niet-zijn-gelost-en-die-we-dus-niet-hoeven-te-gaan-zoeken"?
Na een colaatje en wat napraten was het tijd voor het laatste deel van het fiets-drieluik en ging het via Zoetermeer en de Rottemeren weer terug naar Capelle.
Na 4 uur en 38 minuten kon ik alles wat ik op de lagere school geleerd had in praktijk brengen en kon ik de optelsom maken : 17 + 87 + 36 = 140 km
Een welbestede 2e Paasdag met prachtig fietsweer en heel veel nieuwe fietsmaatjes. Voor herhaling vatbaar zou ik zo zeggen. Volgende keer mee met de "snelle" groep? Ik twijfel want ik krijg de laatste tijd al veel te veel bekeuringen voor snelheidsovertredingen..................



Fiets route 435628 - powered by Bikemap

Geen opmerkingen: