zondag 15 november 2009

Limburg 1

Lekker even een weekje ertussen uit naar het mooie Zuid-Limburg. Daar was ik wel even aan toe zeg! Zaterdagochtend vertrokken richting Gulpen en natuurlijk 's middags gelijk even op de Mtb gestapt! Een ronde in de volle zon over de vaste routes van Margraten en Gulpen. Af en toe veel modder (onderweg van broek gewisseld, van zwart naar Limburgs bruin) maar ook hele droge stukken en een prachtige route. 62 km gereden in bijna 3 uur en echt genieten!
Vandaag was het weer iets minder maar het gezelschap des te leuker! Er stond een afspraak met 4 leden van Team de Viergang die dit weekend Heijenrath onveilig maakten. Nieuwe gezichten op 1 na dacht ik, want de mooie Amber kende ik al. Blijkt teamcaptain Johan een oud klasgenoot te zijn van de H.A.L.O.! Hoezo klein wereldje? Dat was dus even leuk bijkletsen.
Na ook kennis gemaakt te hebben met Rob en Hans moest er natuurlijk nog wel even gefietst worden!
Lekker rondje gereden, voornamelijk op de weg, en een paar pittige heuvels gepakt (o.a. Fromberg en Cauberg). Wat blijkt? Het zijn 4 regelrechte toppers! Het vlees in de kuip bleek gewoon van de keurslager. Kwaliteit. En als de overige teamleden ook zo zijn (waar ik alle vertrouwen in heb) dan is Team de Viergang gewoon een topteam! Ik heb jullie achterkanten al op de foto gezet dus ik dacht ik stop die veren er ook gelijk maar in.
Inclusief koffiestop ruim 3 uur onderweg geweest en als toetje werd ik in mijn laatste soloafdaling nog even getrakteerd op een lekke band. Potverdikkie op exact hetzelfde stuk als waar ik ooit mijn enige (!) eerdere lekke mtb-band kreeg. Toeval? Op deze manier zou je daar haast niet meer in geloven. De binnenbandwissel kostte me een extra 5 minuten (ja Amber, zo snel en makkelijk kan dat!) maar kon absoluut de dikke pret van vandaag niet drukken. Mannen en dame bedankt voor de leuke rit en dit smaakt naar meer! Jullie weer aan het werk (kom, ik wrijf het er nog even in) dan maak ik dit fietsweekje nog even alleen af.
Topdag! Over en sluiten.

Geen opmerkingen: