dinsdag 10 november 2009

Een leuk rondje

“De reis rond de wereld in 80 dagen” is het bekende boek van Jules Verne, geschreven in 1873. Een boek waarin hij inspeelt op de technologische ontwikkelingen in de 19e eeuw die het mogelijk maakten om steeds sneller te reizen.
Na uitkomst van het boek hebben veel mensen geprobeerd in Phileas Fogg’s voetsporen te treden door de reis zelf te maken. O.a. Michael Palin (van Monthy Python) maakte de reis in 1988 zonder gebruik te maken van vliegtuigen en deed dit in 79 dagen.

De omtrek van de aarde bedraagt 40.074 kilometer en na wat rekenwerk kwam ik er gisteren achter dat ik inclusief woon-werkverkeer de aarde inmiddels heb rondgefietst en wel in iets meer dan 2 en een half jaar tijd. Sinds april 2007 toen ik weer serieus ben gaan fietsen en ook elke gefietste afstand heb bijgehouden heb ik 40.298 kilometer afgelegd!
Ik ben best wel een beetje trots op mezelf hoewel ik ook wel weer kan begrijpen dat er ook veel mensen mij voor gek zullen verklaren. Maar ach, ik kan wel vreemdere hobby’s bedenken.
Ik heb er in ieder geval plezier in en ik ga voor nog een rondje! Volgende update : juni 2012!

4 opmerkingen:

Martin zei

Je bent een echte fietsveelvraat, Ton! 20.000 km in 2,5 jaar is geen kattenpis.
Gr. Martin

marieke zei

Wauw! Gefeliciteerd!
*begint nu alle fietskilomters van de laatste 2 jaar op te tellen en eindigt nog dicht bij de kust in de Atlantische oceaan..* Hm... knap hoor!

3Ly zei

Jij zult geen last meer hebben van zadelpijn... Ik oefen nog 'n beetje, kom toch zeker al tot halverwege Frankrijk :-)

Peter zei

volgende rondje Globe in 80 dagen ??