donderdag 22 oktober 2009

Lekkage

Gisteren sinds lange tijd weer eens op de Tacx gezeten. De laatste keer was begin maart van dit jaar, om precies te zijn de 5e. Daarna is het blijkbaar alleen maar mooi weer geweest. Wat zeuren we nou toch in Nederland over regen?
De boel opbouwen kostte even wat tijd (waar moesten al die stekkertjes ook al weer in?) maar om 8 uur kon ik van start. Het is altijd weer even wennen en zelfs de software wilde niet meewerken. Bij het starten van een Real Life Video kreeg ik een foutmelding en werd het programma afgesloten. Een soort van virtuele lekke band dus!!
Niet wegdromen naar verre oorden deze avond, helaas. Ik moest het doen met de virtuele wereld van Tacx met zijn houterige mannetjes en kunstmatige wegen en heuvels (dat deel van het programma wilde nog wel werken). Een stuk minder aantrekkelijk maar ik moest vanavond fietsen met de trappers die ik had (of roeien met de riemen als dat duidelijker is). Met een lekker opzwepend muziekje hield ik het toch nog bijna 1,5 uur vol en het tellertje op mijn achterwiel gaf, op 100 meter na, 40km aan.
Ging eigenlijk best lekker, een beetje stijve polsen en gevoelig zitvlak buiten beschouwing latend. Wel een ernstig gevalletje van lekkage. Het zweet kwam uit alle hoeken en gaten en douchen hoefde ik bij wijze van spreken niet meer. Ik was al drijfnat!
Het Tacx-seizoen is dus weer aangebroken. Het zal af en toe niet meevallen om erop te moeten kruipen maar zal toch nodig zijn om ook doordeweeks de conditie een beetje op peil te houden.
Na het fietsen eerst even alle software gedeïnstalleerd en opnieuw op de PC gezet. Nu de video's nog en dan maar kijken of ik de volgende keer wel het virtuele vliegtuig naar zonniger oorden kan pakken. Mijn koffers staan al klaar!

Geen opmerkingen: