maandag 15 juni 2009

Voorbeschouwing

Het is bijna zover! Het is al geen aftellen in dagen meer maar ik ben al overgegaan in uren. De vakantie nadert met grote sprongen en dus is het tijd voor een voorbeschouwing (en ook een beetje een nabeschouwing).
Woensdagochtend zal hééél vroeg de wekker gaan, zo vroeg zelfs dat er eigenlijk nog niet van ochtend gesproken kan worden. Zo rond half 5 in de nacht wil ik vertrekken richting St.Jean d'Aulps (8km van Morzine) waar ik om een uur of 4 's middags hoop te arriveren bij "La Vieille Ferme de la Moussière" ,mijn verblijf voor 5 nachten.
Op zondag 21 juni zal ik dan de cyclo "La Morzine Vallée d'Aulps" rijden over een afstand van ± 150km vanuit Morzine met o.a. Col de la Joux Verte.
Op maandag 22 juni vertrek ik dan richting Bourg d'Oisans waar ik de 2 weken tot aan de "Marmotte" op 1 van de vele campings in de omgeving (ik weet nog niet welke) zal verblijven.
Met welke instelling en doelstelling ga ik rijden?
Om dan maar gelijk op de nabeschouwing over te stappen ga ik er niet vanuit dat ik eenzelfde prestatie als vorig jaar kan neerzetten (Marmotte in 7u50m34s). De laatste 2 weken heb ik niet kunnen trainen wat ik had gewild en de vorm is op dit moment in geen velden of wegen te bekennen. Aan het aantal gereden kilometers zal het niet liggen (zelfs iets meer dan vorig jaar) maar ik ben bang dat het de laatste 6 weken wat aan kwaliteit heeft ontbroken. Dit is uiteraard slechts een verwachting want het kan zomaar gebeuren dat de vorm door het klimwerk ineens weer terugkomt en ook de vorm en het weer van de dag is bepalend.
De eerste cyclo is in ieder geval wel ter voorbereiding en zal ik zeker meer "recreatief" rijden dan de Marmotte. Dus dat betekent wel gewoon stoppen en even rust nemen bij de ravitailleringen, wat foto's en video schieten onderweg en vooral genieten.
Verder uiteraard klimkilometers maken op de Col d'Ornon, Glandon, Galibier, Alpe d'Huez en alle andere bekende bergen in de omgeving. Alleen de zalige (?) gedachte aan het afzien op de verhitte hellingen zorgt al voor de terugkeer van een beetje vorm (het mentale deel dan toch).
Ik zal trachten het thuisfront en het web op de hoogte te houden (via weblog of Twitter) als de mogelijkheden aanwezig zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan nodig ik jullie nu alvast uit om mijn uitgebreide verslag te lezen na terugkeer (in de 2e week van juli).
Voor degenen die thuis en op het werk moeten blijven zwoegen zeg ik sterkte.....et à bientôt!

2 opmerkingen:

Angelo Roelandt zei

Hoi Ton,

Ik wil je alvast een prettige vakantie toewensen en misschien zie ik je nu wel eens tijdens de marmotte.Zelf vertrek ik 28 juni naar Bourg d'Oisan. Na zo`n trainingstage in de alpen zal het met de vorm wel goed komen daar zou ik niet bang voor zijn als ik jou was. Geniet er maar van en bij deze ook alvast veel succes voor La Marmotte.

Groeten,

Angelo.

Carbonfire zei

Volgens mij heb je de perfecte voorbereiding voor een eindtijd 7:49:blank!
Nu even relatieve rust, op 4 juli top! Doe als voorbereiding eens al die cols 'achterom': Ornon > Col de la Morte; Glandon > klimmen waar je 'm in de Marmotte afdaalt (prachtig en zwaar); Galibier vanaf Lautaret (is lichter maar toch leuk); Alpe d'Huez > de Col de la Sarenne (vanaf spuiter bij stuw): mijn favoriet!
En vergeet La Berarde niet, of Oz Station en/of Vaujany.

Succes, en ook heel veel plezier dus!!!