zondag 7 juni 2009

Gespleten

Met de vakantie zo dichtbij voel ik mij een beetje een gespleten persoonlijkheid. Mijn gedachten zijn allang de grens over terwijl mijn lichaam nog in het winderige Holland zit. De tijd gaat tegenwoordig zo snel maar het aftellen gaat nu zo langzaam, gelukkig kan ik mij bezig houden met allerlei vakantievoorbereidingen en het voorspel is half the fun zullen we maar zeggen!
De afgelopen dagen wat rust genomen om vanaf dit weekend de puntjes op de i te kunnen zetten. Gisteren een duurtraining van 4 uur in rustig tempo en vandaag een intervaltraining geheel volgens de adviezen die ik kreeg na de afgelopen conditietest.
Niet dat ik veel zin had om überhaupt wat te doen zaterdag! Het duurde toch even voordat ik de spirit had gevonden om op het zadel te kruipen. De motor had wat langer stil gestaan dan normaal maar eenmaal onderweg ging het uiteindelijk erg lekker.
Eerst richting Gouda, Oudewater, Harmelen tot Kockengen en daarna met de wind mee langs de Meije en de Nieuwkoopse Plassen via Boskoop en de Rotte weer terug. Veel last van de wind had ik niet echt want de benen deden het lekker en ik kwam dan ook op een gemiddelde snelheid van 32,2 uit en dat op een afstand van 132km. Niet slecht, maar belangrijker was de gemiddelde hartslag en die was 126, het doel van de training was dus bereikt.
Opvallend weinig fietsers voor een zonnige zaterdagmiddag en opvallend veel boerenfeesten onderweg. Er was in ieder geval veel te doen, wellicht dat het fietsen daardoor even opzij was geschoven. Ik vond het in ieder geval niet erg en voelde mij king of the road.
Lekker gereden en met mijn handige nieuwe gadget, de i-gotU GPS Travel logger, aan mijn helm bevestigd kon ik thuis gekomen gelijk de gereden route overzetten naar de PC en op bikemap.net uploaden. Handig ding en dit is het resultaat:


Fiets route 205587 - powered by Bikemap 

2 opmerkingen:

Henk zei

Hoi Ton,

Leuke gadget die i-gotU weet je toevallig of je de gegevens daarvan ook kan uitlezen in sportracks??
Lijkt me een leuk ding voor de tochten op de mountainbike weet ik zeker dat mijn garmin heel blijft ;-)

Groeten,
Henk

Gert zei

Mooi Tochtje! Redelijk bekend fietsgebied voor mij Ton!
Toen ik nog in Utrecht/Nieuwegein woonde fietste ik vaak in de omgeving van Montfoort, Oudewater, Reeuwijk, Bodegraven, Nieuwkoop en dergelijke.
Ook nu ik in Soest woon, ga ik nog af en toe die kant op, maar meestal ga ik dan toch eerder richting Amerongen en dergelijke.