zaterdag 20 september 2008

Weekje Limburg

zondag 14/09/2008 Boogie's Extreme, 150 km - 5 uur 12 min.
dinsdag 16/09/2008 Hersteltraining, 58 km - 3 uur 00 min.
woensdag 17/09/2008 Rondje Cauberg, 108 km - 3 uur 47 min.
donderdag 18/09/2008 Hersteltraining, 26 km - 1 uur 00 min.

Weer thuis na een lekker weekje fietsen en ontstressen in het altijd mooie Zuid-Limburg. Vanaf ons vaste stekkie, Landsrade, 4 mooie ritten gemaakt met bovenstaande resultaten.
Zondags de eerste editie van Boogie's Extreme, een toertocht vanuit Valkenburg die voornamelijk door België heen ging met als toetje in de laatste 35km de finale van de Amstel Gold Race in de vorm van achtereenvolgens de Loorberg, Gulperberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg en Cauberg. Om nog even de laatste restjes eruit te persen zullen we maar zeggen!

Jammer dat er 3 onwillige Belgische gemeentes waren die ervoor zorgden dat het gedeelte bij de zuiderburen op het laatste moment nog aangepast moest worden. Nu was het stuk in België een heen-en-weer-route en toch wat minder interessant dan de originele route. Wel zat de lekkere klim vanaf Nessonvaux naar Banneux er nu in, de enige positieve verandering.
Over het weer had niemand te klagen, volop zon de hele dag, al zal het voor de koukleumen een moeilijke ochtend geweest zijn.
Amper 7 graden bij mijn start om 8.30 uur en ik was blij dat ik de armstukken deze keer niet vergeten was!
De tocht was prima verzorgd, goed uitgepijld, uitgebreide verversingsposten, tussentijden met video-opnames en als laatste nog een tijdregistratie van de beklimming van de Cauberg. Die was voor de helft (in de lengte uiteraard) afgesloten voor het autoverkeer en gereserveerd voor een mini-mini klimtijdritje. De speaker deed zijn best om alle gemiddelde klimtijden in de ether te gooien, die van mij heb ik helaas niet gehoord. Na het inleveren van het stuurbordje en de chip en met een Boogie's Extreme T-shirt in de achterzak kon ik nog zo'n 3km uitrijden tot aan Sibbe waar mijn auto geparkeerd stond.
Al met al een leuk evenement, waar nog wel wat rek in zit maar zeker aan te raden.
Na een maandag gevuld met vlaai en een fikse wandeling door de Limburgse heuvels was het dinsdag tijd voor een hele rustige fietstocht en samen met moederlief ging ik op pad voor een ritje van ± 60km. Gebruik makend van het fietsroutenetwerk en de te volgen nummers op een briefje in de achterzak was de gekozen weg uiteindelijk toch iets pittiger dan we dachten. Op de laatste klim van de dag, de "Koning van Spanje", werd nog even getoond dat het fietsen in de genen zit. Zie de volgende video als het ultieme bewijs.




De woensdag was weer voor mij alleen.

Ik had een mooi rondje vanaf de kaart in mijn hoofd geprent met o.a. de Cauberg en de Loorberg. Zo'n 35km op en af en dat zou ik dus 3x gaan rijden. Geïnspireerd door het mooie weer en het mooie landschap ging het eigenlijk iets te enthousiast en het 3e rondje was het beste er wel vanaf. Het laatste rondje heb ik dan ook gesmokkeld en de Cauberg eruit gelaten, maar dat moet je aan niemand verder vertellen. Een pittige training en ik voelde de beentjes aardig na afloop!
Over de donderdag kan ik kort zijn. Even lekker een uurtje losgetrapt in het zonnetje, de vermoeidheid uit de benen gefietst.
Een zeer geslaagde fietsweek met goed weer en in een prachtige omgeving.

1 opmerking:

Gert zei

Mooi verslag Ton! Ben afgelopen weekend in Zuid Limburg geweest voor de Mergelheuvelland Tweedaagse. Wat is het toch ontzettend mooi fietsen daar!