maandag 8 september 2008

Macht

Volgens Van Daele:

macht de; v(m) -en 1 vermogen: bij ~e zijn in staat 2 sterkte, kracht 3 wettelijke bevoegdheid: hiertoe heb ik geen ~ 4 invloed, betekenis: de ~ vd VS 5 persoon of zaak die macht heeft; leger, overheid, mogendheid, staat: de wetgevende ~; landmacht, luchtmacht; grootmacht, supermacht 6 (rekenk) product van twee of meer gelijke factoren: de tweede ~ van 8 is 64

Vanavond had ik goede benen, héééle goed benen, vanaf de eerste tot de laatste minuut. En dat is lekker fietsen!
Ik had zogezegd macht en dan gaat alles als vanzelf, je trapt makkelijk een tandje zwaarder, je snijdt de bochten beter aan, en je fiets is als een stuk boetseerklei waarmee je alles kunt doen. Alles wat ik voelde waren mijn bovenbenen die in een onvermoeibaar tempo de pedalen lieten ronddraaien, 2 tournedos speciaal, geserveerd op een heel groot bord!
Met Boogie's Extreme in het vooruitzicht, a.s. zondag, ben ik niet ontevreden met deze constatering die verdraaid veel op het ontwikkelen van "vorm" wijst.
Een keer extra over de Van Brienoordbrug en door de Heinenoordtunnel kon er dan ook makkelijk vanaf, het leverde mooie grafieken op:


Na 69 km en 2 uur en 10 min. was ik weer terug. Moet ik nog zeggen dat ik lekker gereden had? Lijkt me duidelijk en doe mij nog maar een paar van zulke ritjes!
Het leek wel of het eten daarna ook lekkerder was dan anders, allemachtig lekker, maar dat zal wel verbeelding zijn geweest.

3 opmerkingen:

Angelo Roelandt zei

Goed nieuws inderdaad Ton met de Boogie`s Extreme in het vooruitzicht. Misschien dat je me even uit de wind kunt zetten aanstaande zondag met zulke benen (haha) Succes in ieder geval en laten we hopen dat het weer ook een beetje meewerkt.

Groeten,

Angelo.

Anoniem zei

He Ton,
Via blad fiets terecht gekomen op je blog. Ik ben Hans Brinksma, die van d ecamping in Bourg deze zomer, met die twee belhamels van kids, Jille en Tieme. Leuk om je verhalen te lezen en erg toevallig hoe ik op je spoor kwam. Veel suc6 met boogies extreme. Groet Hans, hansbrinksma@hotmail.com

Henk zei

Hou die vorm vast zou ik zeggen, hoop dat je zondag ook zulke benen hebt!
Succes en veel plezier bij Boogies Extreme!