vrijdag 2 mei 2008

Piekmoment


Dit weekend (zondag) staat de Shimano Fiets Challenge op het programma. Een cyclo (dus met individuele tijdregistratie) van 150 km door Zuid-Limburg en de Belgische Voerstreek. "Holland's toughest race"volgens de website!
Naast de Marmotte (wat natuurlijk het hoofddoel van deze zomer is) heb ik de SFC uitgekozen als "piekmoment".
Zondag wil ik vlammen, dus!
Wat te doen in de week voorafgaand aan zo'n piekmoment? Gewoon doortrainen? Volledige rust? In de vakliteratuur hebben ze het over "taperen", maar wat moet ik me daar bij voorstellen?

Afgelopen weekend ging het supergoed met 2 ritten van rond de 130km door de Limburgse/Belgische heuvels. Omdat ik na dit weekend toch wel wat vermoeid was, met wat pijntjes hier en daar, heb ik eerst 3 dagen niets gedaan om goed te herstellen. Maar een hele week rust zag ik niet zitten dus heb ik gisteren nog een pittige rit gereden (veel wind) van 68 km in een lekker tempo met wat "klimmetjes" (van Brienenoordbrug en Heinenoordtunnel, allebei 2x) en tempo's tegen de wind in.
Vandaag wordt de fiets in orde gebracht voor het weekend (controle bandjes, poetsen, smeren) zodat alles soepel loopt. Morgen gaat het richting Vaals waar zondagochtend de start om 9.00 uur plaatsvindt.

Met al bijna 6000km vanaf 1 januari in de benen is het zelfvertrouwen in ieder geval goed en nu maar kijken of deze voorbereiding bevalt, het resultaat zal het uitwijzen! Ik heb er zin in, laat het startschot voor nummer 454 maar klinken!

1 opmerking:

Gert zei

Heel veel plezier zondag Ton! Ik ben er morgen om te mtb-en.