vrijdag 6 februari 2009

Geen woorden maar daden

Weinig inspiratie gehad de laatste tijd om hier wat interessants te schrijven en het was dus geen woorden maar daden. Gelukkig zo dan andersom, want al dat tikken op je toetsenbord doet weinig voor je conditie. Het fietsen is sinds m'n laatste bericht van 25/01 inmiddels dus weer opgepakt met 4 ritten op de Tacx van 1,5 uur en vorig weekend 2 duurtrainingen van respectievelijk 91 en 96 km. De teller begint dus eindelijk een beetje te lopen.
Op de Tacx heb ik o.a. een aantal stukken van Milaan - San Remo gereden met onder meer een beklimming van de Cipressa en de Poggio.


De Cipressa is een klim van ongeveer 5,7 km vanuit San Lorenzo A Mare met een gemiddeld stijgingspercentage van 4,1 % en een maximale stijging van 9%. Een makkelijke en gelijkmatige klim die in een lekker tempo omhoog ging net als de Poggio, die met zijn krappe 4 km wat korter is en zeker naar de top toe erg afvlakt. Zonder informatie over deze 2 klimmetjes had ik altijd in gedachten dat ze steiler waren maar nu begrijp ik waarom de profs er in het voorjaar zo hard tegenop vliegen.
Verder heb ik mij nog kunnen uitleven in de virtuele wereld van de i-Magic en de Real Life Videos van de Argus Cycle Tour in Zuid-Afrika en een MTB-rit in de Ardennen. Ik heb deze trainingen binnenshuis nog nooit zo makkelijk volbracht en ben dus nog steeds erg blij en tevreden met mijn aankoop.
Vorig weekend stond vooral in het teken van duurtrainingen met een harde snerpend koude oostenwind met de rood-wit-blauwe vlaggen trekkend aan de masten. Ertegenin viel dan ook niet mee en dat was hard werken maar met een flinke duw in de rug op de terugweg was het eind goed al goed. Onderstaand de route van de zaterdag via Gouda en Oudewater naar IJsselstein en via de Krimpenerwaard weer terug. De zondag ging via Zwijndrecht naar de Alblasserwaard en via de pont bij Krimpen a/d Lek (10 min. verplicht stilstaan, het koudste moment van de tocht!) weer terug naar Capelle.




Het weekend staat weer voor de deur en als het weer een beetje mee wil werken dan staat er voor morgen een duurtraining op het programma en voor zondag maar weer eens een ritje op de mountainbike. Waar en precies wanneer dat gaan we morgenochtendvroeg eens bekijken aan de hand van de verrassingen die de buienradar in petto heeft. Eén ding is zeker : er wordt gefietst!

1 opmerking:

Arno Smit zei

Dag Ton,
Goed dat je aan het trainen bent. Is de Argus tour voor de tacx leuk om te doen? Die heb ik niet (wel een heleboel andere), op de tacx site staat dat hij vrij pittig is?
Ik heb je in mijn linklijstje staan van webfietsers (kijk op altabadia2009.blogspot.com).
Groet, Arno