woensdag 18 februari 2009

Avontuur

Een mooie heldere avond met weinig wind en droge straten riepen heel uitnodigend om een avondritje onder een sterrenhemel. De lampen gingen dus op de racefiets en om 18.45 uur reed ik de frisse buitenlucht in.
Zo'n rit in de avonduren is 's winters een heel andere ervaring en daar moet je toch wel even aan wennen. In het donker is het inschatten van bochten toch net even anders dan bij daglicht en ook zie je de oneffenheden in de weg later of te laat. Dus is het van belang een route te kiezen die je kent en waar je zeker van weet dat het wegdek goed is.
De route ging vandaag richting de Van Brienenoordbrug voor wat "klimwerk" oftewel 2 series van 4 keer op en af (met groot verzet, hartslag in D3) met daartussen een rondje van 3 km rustig fietsen.
Het was lekker stil op het fietspad, de "gewone" fietser gaat uiteraard 's avonds niet voor z'n lol op pad, slechts af en toe werd ik gepasseerd door een brommer. Op de brug zelf was het wat drukker, vooral met hardlopers waarvan ik 2 groepen regelmatig en in beide richtingen passeerde.
Na de 2 series voelde ik de bovenbenen aardig en reed ik richting het Kralingse Bos om daar nog een ronde over het goed verlichte en goed geasfalteerde fietspad rondom de Kralingse Plas te rijden. Daarna weer langs de oevers van de Maas terug richting Capelle waar ik na net iets meer dan 2 uur en totaal bijna 58 km mijn donkere avontuur erop had zitten.
Een lekker ritje en prima te doen met goed weer.

1 opmerking:

Gert zei

Gelukkig worden de dagen weer langer.