zondag 22 februari 2009

Lekker bezig op de zaterdag

Een goed weekend waarin veel gefietst kon worden door 2 voornamelijk droge dagen. Zeker zaterdagmiddag kwam de zon nog lekker door.
Zaterdag zat ik om half 10 op de fiets met bewolkt maar droog weer en weinig wind. Een lange duurtraining stond op het programma en de rit ging via Klaaswaal en de pont bij Nieuw Beijerland (dus geen geld vergeten mee te nemen) via de Bernisse naar de brug over het Brielse Meer en daarna met de wind schuin mee via achtereenvolgens Spijkenisse, Hoogvliet en de Rhoonse- en Carnisse grienden weer richting Capelle. De hele route in een zin samengevat.
Ik voelde de pittige trainingen van afgelopen woensdag en donderdag nog aardig in de bovenbenen en het kostte me dan ook meer moeite dan normaal om de bruggen en tunnels op en af te komen. Op het vlakke gedeelte, wat het overgrote deel in beslag nam, ging het echter best lekker en kon ik de pedalen goed rond draaien. Buiten een paar regendruppels die het vermelden eigenlijk niet waard zijn ging zogezegd tegen het einde van de rit nog even de zon schijnen die de weg toch nog een beetje deed opdrogen. Te laat om mijn fiets schoon te houden die bij thuiskomst dus gelijk het balkon werd opgesleept voor een grondige poetsbeurt. Het is even doorzetten en je hebt er niet altijd gelijk veel zin in maar het is broodnodig voor het behoud van je dierbare fiets.
Totaal 4 uur en 9 minuten was ik onderweg geweest en had ik toch een mooi aantal van precies 120km weggewerkt. Zo, dat telt lekker aan!
Nadat de racefiets weer schoon stond te glimmen in de kamer was het tijd om de woon-werkfiets onderhanden te nemen want daar zat zo onderhand een centimeter zand, pekel en andere vuiligheid op van de afgelopen weken. Zo blijf je toch lekker bezig op de zaterdag.

Geen opmerkingen: