zaterdag 7 februari 2009

Fietsen en schaatsen

De ochtend begon vandaag met veel regen en bij het ontbijt zat ik in gedachte al op de Tacx. Gelukkig werd het al snel droog en zo rond een uur of 11 begon zelfs de zon door te breken, dus geen Tacx maar lekker naar buiten.
Om 12.15 uur ging ik van start, helaas net op het moment dat het WK schaatsen op tv begon. Maar het is een kwestie van prioriteiten stellen en bovendien bestaan er dingen zoals internet en video dus ik hoefde in principe niks te missen.
Door de zon en de wind begon de weg al snel op te drogen en de fiets bleef dan ook lekker schoon op een paar spetters na van enkele achtergebleven plassen. Dat scheelde weer een uitgebreide poetsbeurt.
Het ging, met een wind uit het noorden, vandaag richting de Vlietlanden en Boskoop, een mooie route met weinig last van verkeer en welgeteld één stoplicht (wat bovendien nog op groen stond) dus het was lekker doorfietsen. Na 3 uur en 32 min. had ik er 102 km op zitten en ondanks de wat vermoeid aanvoelende benen ging het best lekker.
Ik was precies op tijd terug om de belangrijke ritten op de 5 km nog live te kunnen zien met een fenomenale Sven Kramer! Die had pas echt goede benen.

Geen opmerkingen: